تقاضای طلاق در استان کرمان 5 درصد کاهش یافته است

رضا طالبی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار ازدواج و طلاق طی سال گذشته در استان کرمان افزود: 14 هزار و 143 مورد واقعه ازدواج طی هفت ماهه نخست سال جاری در استان ثبت شده که در مقایسه با سال 96 میزان 14 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به تشکیل سه هزار و 393 پرونده مطالبه مهریه در هفت ماهه نخست سالجاری در واحدهای اجرای ثبت استان گفت: با اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه کشور تمام پرونده‌ های مطالبه مهریه ابتدا در واحدهای اجرای اسناد رسمی مطرح و در صورتی که اموالی از بدهکاران شناسایی نشود پرونده به دادگستری ارجاع می شود .
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه وضع مالی نامناسب تنها دلیل طلاق نیست گفت: طی هفت ماهه نخست سالجاری در شهر کرمان یکهزار و 50 طلاق ثبت شده و بسیاری از این طلاق ها متعلق به افرادی با بضاعت مالی مناسب بوده اند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان آمارهای ثبت شده حاکی از آن است که در مدت یاد شده امسال در مقابل هر 100 ازدواج، 19 طلاق در سطح استان به ثبت رسیده است.
طالبی زاده یادآورشد: آمارهای پنج سال گذشته نیز نشان می دهد که قریب یک پنجم ازدواج های صورت گرفته به طلاق ختم می شوند.
وی تصریح کرد: باید خانواده ها و دستگاه های متولی امر با افزایش مهارت زندگی زناشویی و سواد همسرداری، آموزش تفاهم و تعامل در تمامی امور، زوج و زوجه را مسئولیت پذیر کنند تا بیش از پیش شاهد کاهش میزان طلاق باشیم.

رشد ۱۷ درصدی طلاق توافقی در کرمان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21581
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.