توزیع شیر رایگان در تمامی مقاطع تحصیلی

محمد محسن بیگی بحث تعلیم و تربیت را مهمترین موضوع هر جامعه دانست و اضافه کرد که بازگشایی مدارس بزرگترین و عمومی ترین رویداد اجتماعی کشور است. وی  روز ۳۱ شهریور را روز جشن شکوفه ها و ۳ مهر را بازگشایی رسمی مدارس اعلام کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه با ارائه آمارهایی به تشریح وضعیت مدارس استان در آستانه شروع سال تحصیلی پرداخت و گفت که حدود ۴۸۰۰ مدرسه دولتی و ۶۵۰ مدرسه غیر دولتی در سرتاسر استان مشغول فعالیت خواهند شد. بیش از ۷۰ هزار دانش آموز تحت پوشش مدارس غیر دولتی هستند.
محسن بیگی اعلام كرد ۱۲۵۰ مرکز پیش دبستانی در استان فعالند که ۴۰ هزار نفر از بچه های پیش دبستانی را پوشش دادند. تعداد بچه ها در سن پیش دبستانی ۵۴ هزار نفر است.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش امسال تعداد ۵۱۲ هزار دانش آموز در سراسر استان ثبت نام کردند.که حدود ۵ یا ۶ هزار نفر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد. همچنین  امسال حدود ۴۶هزار نفر معلم در استان  به سر کلاسهای درس خواهند رفت.

وی اظهار داشت که در سطح استان ۲۴۰ مدرسه شبانه روزی داریم که حدود ۳۲ هزار دانش آموز مشغول تحصیل در این مدارس هستند.

او در ادامه به موفقیتهای اخیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت که دو نفر از اعضای تیم فوتبال ۵ نفره ایران در پارالمپیک از دانش آموزان مدارس استثنایی کرمان بودند و افتخار دیگر برای استان کسب رتبه چهارم کنکور سراسری در رشته ریاضی توسط دانش آموز سیرجانی بود، همچنین یکی از دانش آموزان رفسنجانی موفق به کسب مدال طلای جهانی المپیاد اختر فیزیک شده است. دانش آموزان کرمانی حدود ۶۰۰ رتبه زیر هزار کسب کردند که تعداد چشمگیری از این دانش آموزان از مناطق کمتر توسعه یافته استان بودند.

وی در مورد درس تربیت بدنی و توجه به ورزش در مدارس گفت  که از نظر سرانه ورزش در کشور رتبه اول را داریم اما از نظر امکانات دچار مشکل هستیم  و بیشتر باید فرهنگ سازی دربحث ورزش داشته باشیم امسال ورزش صبحگاهی را خواهیم داشت .همچنین سرود ملی نیز توسط دانش آموزان از حفظ سر صبحگاه اجرا خواهد شد.

مديركل آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی راجع به مدارس غیر انتفاعی گفت که این مدارس در کنار برخی ضعفها نقاط قوت قابل توجهی ازجمله تامین فضای فیزیکی و تامین نیروی انسانی  را به عهده دارند.این  مدارس را از نظر پرورشی و تجهیزات ارزیابی می کنیم.مدارسی که استاندارد نباشند از گردونه خارج می شوند.

محسن بیگی به دو واقعیت اشاره کرد و مى گويد اداره مدرسه بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست و واقعیت دیگر اینکه برخی افراد هم توانایی کمک ندارند از ۵۱۲ هزار دانش آموز در استان ۷۰ هزار نفر در مدارس غیر انتفاعی عملا موضوع بحث نیستند از مابقی دانش آموزان ۸۰ درصد شان هیچ کمکی به مدارس نمی کنند و در مواردی حتی هزینه خرید کتاب را نیز هنوز نپرداختند. ولی از آنجا که والدین مهمترین سرمایه زندگیشان یعنی فرزندشان را به مدارس می سپارند و توقع پرورش با کیفیت دارند و خروجی می خواهند بدون اجبار می توانند کمک به مدرسه داشته باشند تا مدرسه از پس هزینه ها برآید. امسال به جهت طلب وجه از برخی والدین چند مورد مدیران را توبیخ کردیم و یک مورد اخراجی هم به این دلیل داشتیم .

وی می افزاید که امسال توزیع شیر رایگان را در تمام مدارس در تمام مقاطع تحصیلی به صورت هفته ای یک یا دو بار خواهیم داشت. سال گذشته ۵۰ نوبت توزیع شیر رایگان را در مدارس استان داشتیم.

او در خصوص بازسازی مدارس  تعداد مدارس تخریبی استان را ۸۰۰ مورد اعلام کرد و استان  را نیازمند ۸۰۰ مدرسه  دانست که  اداره نوسازی مدارس امسال حدود ۲۰ مدرسه را تحویل آموزش و پرورش خواهد داد. اما همکاری خیرین در بحث مدرسه سازی رضایت بخش است و ۲۵ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است.

محسن بیگی  در مورد دانش آموزان اتباع خارجی  گفت که تعداد این دانش آموزان در سال گذشته ۲۳ هزار نفربوده  و پیش بینی کرد امسال  به ۲۷ هزار نفر برسد. قریب ۹۰ درصد دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس مشترک با دانش آموزان ایرانی هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3458
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.