توزیع 4174 تن آسفالت طی سال جاری در سطح شهر کرمان

محمدعلی قنبری در گفت‌وگو با کرمان‌نو، با اشاره به پروژه آزادی که قرار است در 22 بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: بتن‌ریزی‌های تحتانی و فوقانی این پروژه به اتمام رسیده و در حال حاضر بتن‌ریزی رمپ ضلع شرقی بهمنیار در حال انجام است که این بخش نیز تا آخر هفته تمام خواهد شد. وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه بالغ بر 96 درصد است، افزود: خرده‌کاری‌هایی در این پروژه باقی مانده که در حال رسیدگی و انجام است.

قنبری در ادامه افزود: در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی منطقه فیروزآباد 256 تن قیر در مرحله اول داشتیم که 40 هزار و 288 مترمربع آسفالت در این مناطق انجام شد. در مرحله دوم نیز از سوی شهرداری 244 تن قیر به این مناطق تخصیص یافته که به زودی 33 هزار مترمربع آسفالت‌ریزی آن انجام می‌شود.

وی در خصوص آسفالت شهرک صنعتی نیز گفت: به این منطقه در مرحله اول 692 تن قیر تخصیص یافته که با توجه به مذاکره‌ای که صورت گرفته ظاهرا 260 تن به ما پرداخت می‌شود که براساس آن می‌توانیم حدود 33 هزار و 500 مترمربع آسفالت‌ریزی را انجام دهیم.

قنبری با اشاره به قراردادهای پیمانکاری منعقدشده شهرداری با شرکت «پ بل»، تشریح کرد: براساس این قراردادها شرکت «پ بل» می‌بایست 131 هزار مترمربع آسفالت ریزی را انجام دهد که تا به امروز 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مناطقی همچون بلوار نصر، بلوار آزادگان، بلوار جهاد، خیابان علی ضیاء، پل سیدی و محدوده پیرامون آن را در دستور کار دارد.

وی به پروژه‌های بلوار ابوالفضل، بلوار باقدرت غربی و خیابان شهید دستغیب نیز اشاره کرد و گفت: شرکت پیمانکار از اواخر هفته آینده آسفالت خیابان شهید دستغیب را شروع خواهد کرد.

سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در ادامه افزود: شرکت «کرمان پتک» نیز می بایست برای ورودی‌های شهر کرمان 100 هزار مترمربع آسفالت‌ریزی انجام دهد که از این میزان حدود 30 هزار مترمربع در ورودی‌های زرند، 30 هزار مترمربع از ورودی های ماهان و 10 هزار مترمربع از ورودی‌های جوپار انجام شده است.

قنبری با بیان اینکه از محل آسفالت فاینانس هم ما برآورد اولیه‌ای داشته‌ایم، افزود: براساس فراخوانی که از سوی شهرداری اعلام شده حدود 550 هزار مترمربع آسفالت در چهار منطقه به مناقصه گذاشته شده است که در این خصوص 5 پیمانکار انتخاب و هم اکنون در مرحله‌ای هستیم که آنها باید پیشنهاد قیمت به شهرداری را بدهند تا قراردادشان منعقد شود.

وی به تعهدات خودیاری سال های قبل با شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری حدود 54 هزار مترمربع بدهی آسفالتی به بعضی معابری دارد که آسفالت‌ریزی‌شان هنوز انجام نشده است. در این خصوص نیز حدود 500 تن قیر تامین شده که انشاالله ظرف یکی دو هفته آینده کار آسفالت‌ریزی این مناطق نیز شروع خواهد شد.

قنبری در ادامه به زیرسازی معابر برخی شهرک ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در شهرک صنعتی حدود 60 هزار مترمربع زیرسازی آماده برای آسفالت ریزی داریم که به همین مقدار نیز شهرک بنی‌هاشم و شهرک فیروزآباد باید آسفالت شوند. قنبری افزود: در حال حاضر حدود 250 هزار مترمربع زیرسازی در سطح معابر شهر کرمان نیز وجود دارد که آسفالت آنجا هم انشاالله در مرحله فاینانس و طی خودیاری‌هایی که مردم پرداخت خواهند کرد، انجام خواهیم داد.

تخصیص صددرصدی اعتبارات آسفالت در بودجه سال ۹۷ 

قنبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تخصیص اعتبارات آسفالت در بودجه 97 اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی اعتبارات آسفالت در بودجه سال ۹۷، صد درصد تخصیص یافته است ولی به دلیل گرانی قیر تعهدات در خصوص متراژ آسفالت کمتر شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22631
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.