جزییات اختلاس در راه و شهرسازی کرمان| یک نفر بازداشت شده، سه کارمند تحت نظر

حدود دو هفته پیش بود که یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد که برای اختلاس یک تا دو میلیاردی در اداره کل راه و شهرسازی کرمان در یک ماه گذشته پرونده‌ای تشکل شده.

او گفت که 80 درصد وجوه برگشت داده شده و پای دو نفر در این قضیه گیر است.

حالا با گذشت دو هفته از این اظهارات، شنیده‌ها حکایت از شناسایی تعداد بیشتری از  کسانی که در این قضیه دخیل بودند، دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان در این خصوص به «کرمان نو» می‌گوید که «خوشبختانه همان ابتدای ماجرا و قبل از اینکه متهم اصلی بفهمد، با دستور بازپرس تمامی حساب‌های او به صورت زنجیره‌ای مسدود و وجه اختلاس شده برگشت داده شد.»

به گفته محمد مهدی بلوردی، رقم این اختلاس کمتر از یک میلیارد تومان بوده و متهم اصلی کارشناس مسوول امور دستمزد است.

وی در پاسخ به این پرسش که شنیده‌ها از بازداشت پنج نفر از کارمندان اداره کل راه و شهرسازی کرمان از جمله برخی معاونان، حکایت دارد، آیا این موضوع را تایید می‌کنید، گفت که

اینطور نیست. یک متهم اصلی وجود دارد که بازداشت شده. اما به دلیل اینکه برخی کارمندان دیگر در این قضیه سهل انگاری کردند و نامه‌هایی که متهم اصلی آن‌ها را امضا می‌کرده، با دقت چک نکردند، از سوی دستگاه قضا تحت سوال واقع شدند.

بلوردی تاکید می‌کند که کس دیگری بازداشت نشده اما اداره کل راه و شهرسازی از سه کارمند به دلیل سهل انگاری شاکی است و این کارمندان تحت نظر دستگاه قضا هستند و این نهاد است که مجرم بودن آن‎‌ها را تایید و یا رد می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان همچنین از سرعت عمل دستگاه قضا و بازپرس پرونده تشکر کرد که با اقدامات به موقع، از افزایش رقم اختلاس جلوگیری کردند و رقم اختلاس شده، برگشت داده شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18406
1 نظر
  1. علی اسدی می گوید

    کاش مدیر کل محترم دادگستری به داد من میرسید . کسانی سرمن کلاه گذاشتن که جرات نمیکنم بطور معمول شکایت کنم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.