جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها کرمان، حامی معتادان بهبودیافته

فائقه مظفری، عضو هیات مدیره جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با بیان اینکه این جمعیت از سال 1393 به طور غیررسمی فعالیت خود را آغاز و هم‌اکنون حدود سه سال و نیم است که مجوز دریافت کرده است اظهار کرد: جمعیت طلوع استان کرمان با حمایت و پشتیبانی خیران و کمک‌های مردمی اداره می‌شود.

مظفری هدف اصلی این جمعیت را حمایت از معتادان بهبودیافته، کمک به معتادان در حال مصرف و بازگرداندن آنان به اجتماع دانست و افزود: فعالیت این سازمان مردم‌نهاد بدین گونه است که هر سه‌شنبه‌شب‌ها یک وعده غذای گرم تهیه می‌شود و در محل‌ها و مناطقی که معتادان کارتن‌خواب‌ و حاشیه‌نشین‌ در آنجا اسکان دارند، توزیع می‌شود.

وی در خصوص شناسایی مناطق و محل‌هایی که این معتادان در آنجا حضور دارند، بیان کرد: در ابتدا و در روزهای اول که می‌خواستیم محل‌هایی را برای توزیع غذا تعیین کنیم به کمک دو سه نفر از معتادانی که بهبود یافته بودند توانتسیم دیگر محل‌هایی را که معتادان در حال مصرف در آنجا به صورت کارتن‌خواب اسکان داشتند و شب‌ها می‌خوابیدند پیدا کنیم و غذاها را میان آنها توزیع کنیم. اما خوشبختانه در حال حاضر و پس از گذشت تقریباً چهار سال، دیگر می‌توانم بگویم بیشتر محل‌ها و مناطق داخل شهر کرمان و حاشیه آن نیز توسط جمعیت طلوع کرمان کاملاً شناسایی شده و ما هر سه‌شنبه‌شب‌ها به مناطقی که تعیین کرده‌ایم سر می‌زنیم.

عضو هیات مدیره جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها استان کرمان تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 160 معتاد توسط این جمعیت از چنگال اعتیاد رها یافته و همچنین نزدیک به 40 نفر از معتادان بهبودیافته مشغول به کار شده‌اند. مظفری همچنین افزود: در سال جاری حدود 8 کودک که در سنین مدرسه بودند و باید به مدرسه می‌رفتند اما به دلیل مصرف به مواد مخدر امکان مدرسه رفتن نداشتند با حمایت این سازمان مردم‌نهاد از اعتیاد رهایی یافته و جهت کسب علم و دانش روانه مدرسه شده‌اند.

مظفری در ادامه با اشاره به مناطق سیل‌زده کشور و کمک‌ رسانی از طریق این جمعیت به سیل‌زدگان تشریح کرد: در حال حاضر جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها تهران در این خصوص از 13 فروردین مشغول به کمک‌رسانی است و روزانه 10 هزار پرس غذا به مناطق سیل‌زده گلستان و مازندران ارسال می‌کند. مظفری افزود: با توجه به اینکه تعداد جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها کرمان بسیار اندک است و همچنین منابع مالی محدودی نیز در اختیار دارد از این‌رو امکان کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را نداریم اما با توافق و همکاری‌ای که با جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها تهران داشتیم، اعلام کرده‌ایم کسانی که می‌خواهند به سیل‌زدگان کشور کمک کنند از طریق شماره حسابی که اعلام کرده‌ایم می‌توانند در این خصوص اقدام کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: دفتر جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها کرمان نیز آماده دریافت کمک‌های غیرنقدی از جمله پوشاک یا مواد غذایی است و کسانی که می‌خواهند کمک‌هایشان را از این طریق به دست سیل‌زدگان کشور به ویژه هموطنانی که در پل دختر گرفتار سیل هستند برسانند، می‌توانند به دفتر این جمعیت مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26534
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.