جنوب کرمان نیازمند راه‌اندازی کانون اصلاح و تربیت است

رمضان امیری صبح امروز در کارگروه بانوان و خانواده استانداری کرمان با حضور عباسی معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در زندان مرکزی کرمان برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: زندان‌ها از مجموعه قضایی استان رضایت نسبی خوبی دارند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی قرآنی خوبی در زندان برگزار می‌شود و مهارت‌آموزی زندانیان را در برنامه داریم گفت: بعد از آزادی زندانیان مشکلاتی داریم و تدابیری اندیشیده شده تا از بازگشت مجدد  زندانیان جلوگیری شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار نفر زندانی در استان وجود دارد که قبل از عفو اخیر مقام معظم رهبری حدود 13 هزار نفر بودند عنوان کرد: 5 درصد زندانیان خانم، 72 درصد زندانیان استان متاهل و سه درصد از زندانیان استان از اتباع بیگانه هستند.

وی با اشاره به سطح سواد زندانیان استان گفت: 96 درصد زندانیان دیپلم و زیردیپلم هستند و 54 درصد مددجویان در کانون اصلاح و تربیت زیر 18 سال هستند که 74 درصد آنها سابقه‌ای ندارند.

امیری با بیان اینکه تقاضا داریم به زندان نگاه جزیره‌ای نداشته باشند افزود: تقاضا داریم که دیگر دستگاه‌های استان در اجرای برنامه‌هایی که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است با ما هم‌افزایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کرمان یک استان پهناور است و در جنوب استان کرمان نیازمند راه‌اندازی کانون اصلاح و تربیت هستیم بیان کرد: در بحث زندانیان زن مهدکودک در زندان راه‌اندازی شده ‌تا کودکان این زندانیان بتوانند در کنار مادر باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25341
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.