حاشیه نشینی در صدر معضلات اجتماعی

حمید ذکاء‌اسدی می گوید که در جلسات مربوط به بررسی معضلات اجتماعی با حضور مقام معظم رهبری نتایج حاکی از این بوده که اعتیاد و حاشیه‌نشینی در صدر معضلات اجتماعی قرار گرفته است.

وی  اظهار داشت که طبق آمار  افزون بر ۱۰ میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم و در حواشی شهرها و کلانشهرها انواع و اقسام معضلات اجتماعی ازجمله اعتیاد و خرید و فروش مواد مخدر را شاهدهستیم.

به گفته ذکاء اسدی پس از بازدید استاندار از حاشیه شهرتصمیم گرفته شد طرح نجات محله به صورت آزمایشی در کرمان ارائه شود.افراد ساکن در حاشیه شهر با فقر و سایر گرفتاری‌ها دست به گریبان هستند،

 زکاء اسدی در کارگروه ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت در سالن پیامبر اعظم صحبت می کرد افزود که طرح نجات محله کرمان به عنوان طرح نمونه در معاونت اجتماعی وزارت کشور مورد توجه قرار گرفت و تصمیم بر این شد در صورت موفقیت به سراسر کشور تعمیم پیدا کند.

لازم به ذکر است حاشیه نشینی در همه جوامع وجود دارد و اغلب افرادی که روستا را رها کرده و به شهر آمدند، وضعیت مالی مناسبی برای سکونت در شهر ندارند، در نتیجه به حاشیه شهرهجوم می برند . این افراد معمولا فکر می کنند توسط مردم و مسئولین شهری نادیده گرفته شدند، سعی می کنند به شهروندانی که سطح رفاهی بالایی دارند حمله کرده و عصبانیت خود را ابراز کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5006
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.