حضور اتفاقی پزشک درصحنه تصادف جان کودک را نجات داد

دکتر سعید ارم می گوید که روز ۲۸ مهرماه در پایان شیفت کاری خود از بیمارستان بیرون آمدم و منتظر تاکسی بودم که مشاهده کردم کودکی در کنار مادر و مادربزرگ خود کنار بزرگراه امام خمینی ایستاده،ناگهان دست مادر خود را رها کرد و به سمت بزرگراه دوید در این لحظه ماشین سواری به سرعت به کودک برخورد کرد.

وی افزود به سرعت خودم را به او رساندم و متوجه شدم تنفس کودک قطع شده، بچه را روی دستانم گذاشتم و با سختی زیاد و تمام توانی که داشتم به سمت اورژانس بیمارستان افضلی پور حرکت کردم.

 او می گوید در اورژانس فرایند احیای قلبی و ریوی انجام شد و توانستیم کودک را به زندگی برگردانیم. در نهایت بیمار با تشخیص شکستگی ترقوه چپ به بیمارستان شهید باهنر منتقل شد و اکنون از وضعیت مناسبی برخوردار می باشد.

پزشک جوان این رویداد را خواست خداوند دانسته و گفته خوشحالم که در لحظه توانستم تصمیم درستی بگیرم و این کار خود را تنها انجام وظیفه می دانم.

در پی وقوع این حادثه روز پنجشنبه ۲۰ آبان  استاندار ضمن دعوت این پزشک به دفتر خود از وی تقدیر کرد و گفته که برای جامعه در هر شرایطی نیاز است از این نوع خدمت ها داشته باشیم به خصوص جامعه پزشکی که در این حوزه مسئولیت مستقیم دارد.

رزم حسینی خطاب به این رزیدنت سال چهارم جراحی خاطرنشان کرد که شما کار بسیار بزرگی انجام دادید و اگر خدایی ناکرده تعلل کرده بودید جان یک انسان از دست رفته بود.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6199
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.