خیران به پیشگیری از آسیب های اجتماعی توجه کنند

زهرا موسی پور جمعه شب در همایش مهرریزان کوثر در تالار خیام دانشگاه ولی عصررفسنجان با بیان این مطلب که خدمت به جامعه خدمت به خود ما است، اظهار داشت که خیران پیش از آنکه به جامعه خدمت کنند به آخرت خود کمک می کنند و بیش از همه، خود از آن کار بهره می برند.

وی می گوید  خیران در سالهای اخیر جلوتر از دولت ها حرکت کرده اند، مسائل اجتماعی را تشخیص داده اند و آنها را مسئله خودشان دانسته اند.

به گفته موسی پور هر وقت مردم وارد کار شدند به دلیل اینکه خود مردم بودند دردهای جامعه را بهتر تشخیص دادند و ورود آنها موفق بوده است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری معطوف شدن نگاه خیّرین به بحث پیشگیری را مورد تأکید قرار داد و با طرح یک سوال گفته سالانه چقدر معلول در سراسر دنیا متولد می شوند. بخشی از این معلولین در شهر ما هستند. آیا بهتر نیست خیرین  ما در بخش پیشگیری از معلولیت ها وارد شوند؟

موسی پور ادامه داد که در اینجا اگر خیّرین در حوزه سلامت به بحث پیشگیری از معلولیت ها وارد شوند یا در بحث اعتیاد و دیگر آسیب ها خیرین وارد شوند بهتر است چرا که ما هر چقدر بیمارستان بسازیم ولی در جهت پیشگیری تلاش نکنیم پاسخگوی نیازهای جامعه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت اعتیاد نابسامان است و در بهترین حالت ما می توانیم به بهبودی و ترک افراد مبتلا کمک کنیم، خاطرنشان کرد که خیران در این زمینه به بحث توانمندسازی افراد معتاد وارد شوند که این کار بزرگی است. کارگاه هایی در سطح کشور ایجاد شده که شرط ورود به آنجا افراد معتاد بهبود یافته است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تأکید کرد که همکاری خیران با مجموعه های پیشگیری، آموزش و خدمات روانشناختی می تواند مفید باشد و هر اقدامی که برای سالم سازی جامعه انجام شود مفید است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7859
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.