دانشگاهیان در مباحث شهری بیشتر مشارکت کنند

سیدمهران عالم‌زاده عصر شنبه در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور کرمان با وی، با بیان اینکه شهرداری در همه‌ زمینه‌ها باید ورود کند، گفت: مسائل شهری موضوعات مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، زیست‌محیطی، اقتصادی و … را شامل می‌شود و مانند اقیانوسی است که عمق آن کم و زیاد است.

وی افزود: به همین دلیل متخصصان و دانشگاهیان باید در مسائل مختلف شهر ورود و دیدگاه‌های خود را ارائه کنند تا چکیده‌ دیدگاه‌های آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه این فرصت را ایجاد می‌کنیم تا دانشگاهیان در این مباحث مشارکت کنند، گفت: به‌طور مثال پروژه‌هایی که برای دانشجویان تعریف می‌شود، باید به سمت‌وسوی مناسبی هدایت شود تا انرژی‌ای که صرف می‌شود، هدر نرود.

عالم‌زاده با تأکید بر تعامل دانشگاه‌ها با شهرداری کرمان گفت: با تعامل دانشگاه‌ها با شهرداری، نگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف در شهر حاکم می‌شود و هرچه این نگاه تخصصی‌تر باشد، منفعت آن به مردم می‌رسد.

وی افزود: در شهرداری کرمان سازکار لازم را برای ارتباط با دانشگاه‌ها فراهم می‌کنیم.

شهردار کرمان همچنین با تأکید بر پرداختن به حوزه‌ فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: بسیاری از مشکلات به حوزه‌ فرهنگی و اجتماعی مربوط می‌شود؛ به‌طور مثال بخشی از معضل ترافیک شهر، فرهنگی اجتماعی است؛ بنابراین، اگر در این حوزه کار فرهنگی انجام شود، بخشی از معضلات ترافیکی حل می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان هم در این دیدار با استقبال از پیشنهاد شهردار کرمان مبنی بر مشارکت دانشگاه‌ها در مباحث شهری گفت: در دانشگاه پیام نور رشته‌های مرتبط ازجمله معماری، عمران و شهرسازی و همچنین دانشجویان با انگیزه و پرتلاشی داریم که قطعاً در صورت فراهم شدن بستر مناسب، در این حوزه‌ها مشارکت خواهند کرد.

فاطمه معین‌الدینی افزود: در صورتی که از سوی شهرداری اولویت‌های پژوهشی ارایه شود، دانشجویان دانشگاه پیام نور همکاری خوبی خواهند داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16700
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.