درخشش دانش آموزان کرمانی درسومین جشنواره دانش آموزی زیست فن آوری

 به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش محمد محسن بیگی روز یکشنبه بامعرفی این دانش آموزان گفت که «بهار نیک طبع » دانش آموز مدرسه پروین اعتصامی با همکاری پژوهش سراهای نواحی یک و دو در محور زیست فن آوری و سلامت با ارائه طرح «بررسی تاثیر نانو کامپوزیت مغناطیسی روی اکسید جهت درمان سوختی» موفق به کسب «رتبه اول» این جشنواره شد.

وی افزود که «زهرا مبین» و«نیره فتحی» دانش آموزان مدرسه فرزانگان شهربابک نیز «رتبه سوم» این  جشنواره را در محور زیست فن آوری و کاربردهای امنیتی –پلیسی با ارائه طرح « نقش دی ان ای در جرم شناسی» کسب کردند.

 به گفته محسن بیگی ایجاد انگیزه بین دانش آموزان و معلمان برای شناخت زیست فن آوری، معرفی مدل های موفق ترویجی دانش آموزی آزمون شده و زمینه سازی توسعه آن در سطح کشور، معرفی پژوهش سراها و مدارس به عنوان مراکز مورد حمایت ستاد برای شکل گیری فعالیتهای پژوهشی دانش آموزی با توجه به تاکید بر رویکرد پژوهش محوری جشنواره در ترویج زیست فن آوری و ایجاد ارتباط بین نهادهای دانش آموزی و نهادهای پژوهشی و صنعتی در حوزه زیست فن آوری از مهمترین اهداف این جشنواره است.

او  با اشاره به فعالیت ۳۱ پژوهش سرا در شهرستانها و مناطق استان می گوید نقش پژوهش سراهای دانش آموزی در موفقیت دانش آموزان در زمینه های پژوهشی، آزمایشگاهی و عملی انکار ناپذیر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7332
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.