دستیابی به 170 سمن معتبر در استان کرمان تا سال 1400

روح الله اسدی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در دولت یازدهم  دیوار بی اعتمادی بین سمن ها و دولت برداشته شد و مجددا شاهد رونق حوزه جوانان در سراسر ایران و به تبع آن در استان کرمان بودیم.

وی افزود: از ابتدای سال 1396 با مدیریت مدیر کل جوان ورزش و جوانان استان کرمان و همچنین با کمک سمن های جوانان برنامه های متعددی در سطح استان برگزار شد؛ از جمله بیش از 20 کارگاه آموزشی در رابطه با پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد که موجب شد اتفاق خوبی در این مهم رقم بخورد.

اسدی ادامه داد: همچنین برگزاری جشن های محله پاک(در چهار محله) با هدف جلب مشارکت عمومی، برگزاری جشنواره نشاط و امید با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی در۲۳ شهرستان و اجرای بیش از ۳۵۰ برنامه آموزشی، گردشگری و ورزشی در هفته جوان از دیگر برنامه های برگزار شده در سال جاری به شمار می روند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با تاکید بر اینکه افزایش کمی و کیفی سمن های جوانان همچنان در دست اقدام است، یادآوری کرد: در سال ۸۹ تعداد۱۵۷ سمن از سازمان جوانان سابق دارای مجوز بودند که پس از ادغام و اتمام تاریخ اعتبار سمن ها با توجه به وضع موجود، نگاه غیر کارشناسی و استفاده از نیروهای غیر متخصص در این حوزه  باعث بی اعتمادی جوانان شده و تا سال۹۴ هیچ سازمان مردم نهادی مجوز فعالیت دریافت نکرد.

وی افزود: از سال ۹۴ با جلب اعتماد و شفاف سازی که انجام شد بار دیگر شاهد بازگشت جوانان بودیم بطوریکه در سال۹۴ پس از طی مراحل اداری تعداد ۳۸ مجوز فعالیت صادر شد و تا پایان سال ۹۵ تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان به ۵۱ سمن رسید.

اسدی سپس با اشاره به هدف گذاری سازمان های مردم نهاد جوانان تا پایان برنامه ششم توسعه کشور، گفت: جمعیت جوان استان کرمان 854 هزار و 723 نفر است که تا سال 1400 به ازای هر 5 هزار نفر یک سمن و درمجموع ارائه مجوز به 170 سمن مد نظر است.

وی با یادآوری اینکه تعداد تشکل های معتبر استان کرمان از سال 1390 تا 1393 صفر بوده است، اظهار کرد: سال 1394 تعداد سمن ها 38، در سال 1395، 13 و در مجموع 51 مورد از تشکل های استان معتبر بوده اند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان تاکید کرد: هدف گذاری شده است که از سال جاری تا سال 1400 یعنی طی مدت پنج سال، هر سال 34 سمن معتبر دیگر به مجموعه افزوده شود و در نهایت به عدد 170 سازمان مردم نهاد معتبر و فعال در استان کرمان دست یابیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه جوامع سرمایه اجتماعی است که با مشارکت جوانان محقق می شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا رشد کیفی سازمان های مردم نهاد از طریق شرکت در دوره های آموزشی و حمایت از طرح های آنان در حال انجام است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16694
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.