رئیس کل دادگستری: طرح ویژه ای برای جمع آوری سلاح باید اجرا شود

یدالله موحد گفت که باید سلاح‌های غیر مجاز جمع‌آوری شود و با مجرمین برخورد قانونی صورت گیرد. وجود سلاح ظرفیت جنایی در منطقه را افزایش می‌دهد.

وی گفته ۲۹۲ قبضه سلاح در جیرفت کشف شده که می‌طلبد طرح ویژه‌ای در حوزه جمع‌آوری سلاح در استان اجرا شود.

او با اشاره به بازدید از زندان جیرفت بیان کرد که فضا و موقعیت زندان جیرفت مناسب نیست. امیدواریم به زودی از مرکز شهر خارج شود.

رئیس کل دادگستری استان در رابطه با اختلاس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفته 5نفر متهم این پرونده زندانی شدند که بعد از مدتی با قرار وثیقه آزاد و مبلغی به بیت المال برگشت داده شد.

موحد در مورد این پرونده گفت که 5 نفر از متهمان زندانی شدند که بعد از مدتی با قرار وثیقه آزاد و مبلغی به بیت‌المال برگشت داده شده است. تشخیص بازپرس در این زمینه اختلاس بوده. پرونده همچنان روال رسیدگی خود را ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد.

وی بیان کرد که خشک شدن تالاب جازموریان تهدیداتی برای منطقه در پیش دارد مسئولین بایستی هر چه سریعتر برای حل این مشکل و احیاء تالاب جازموریان اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان گفت که طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در سال ۹۳، ۴۰۷ هکتار، سال ۹۴، ۳۵۹ هکتار و ۹ ماهه سال ۹۵، ۱۷۰۰ هکتار از اراضی این منطقه رفع تصرف و به بیت‎المال بازگردانده شده است.

موحد بیان کرد که در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در سال ۹۲، یک‎هزار و ۱۷۲ هکتار، سال ۹۳، ۲۷۰ هکتار، سال ۹۴، ۲۹۶ هکتار و ۹ ماهه سال ۹۵، ۱۱۴ هکتار و در مجموع یک‎هزار و ۸۵۲۲ هکتار به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال از اراضی این حوزه به بیت‎المال برگشت داده شده است.

وی با اعلام خبر اینکه زمین‎خواری قابل توجه در جنوب استان کرمان متوقف شده است، افزود: «بر اساس حکم دادگاه در سال جاری بیش از ۴۰۰۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان جیرفت برگشت داده شده است».

رئیس کل دادگستری استان گفت که حکم قطعی پرونده اراضی ورودی شهر جیرفت مبنی بر برگشت اراضی به دولت نیز توسط دستگاه قضایی صادر شده اما دستگاه‎های متولی به دلیل برخی ملاحظات نسبت به اجرای آن تعلل می‎کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9331
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.