رانت‌خواران از سیستم دولتی و خصوصی حذف شوند

به گزارش کرمان‌نو، اسحاق جهانگیری صبح امروز دوم بهمن‌ماه در آئین افتتاح کارخانه فولادسازی بردسیر با اشاره به طرح هایی که روز گذشته در شهرستان های استان و به ویژه جنوب کرمان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد، اظهار کرد: امسال جشن‌های انقلاب از حساسیت ویژه‌ و شرایط خاصی برخوردار است چراکه آمریکایی‌ها در طول چهل سال گذشته از هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی کوتاهی نکردند و تمام سعی و تلاش شان این بود که اجازه ندهند نظام جمهوری اسلامی به اهداف و آرمان های خودش برسد. معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: چه در آن مقطعی که جنگ به کشور تحمیل شد و چه در آن زمانی که جنگ به نقاط حساسش نزدیک شده بود و رزمندگان ما در جبهه ها به پیش‌روی‌ها و پیروزی‌های بزرگی دست یافته بودند، آمریکایی‌ها مستقیماً ورود پیدا کردند و سکوهای نفتی و هواپیمای مسافربری ما را هدف قرار دادند. از این رو هر فرصتی که برایشان به وجود آمد از اقدام علیه ما کوتاهی نکردند.

جهانگیری افزود: پس از دستاوردها و توافقاتی که بر سر برنامه هسته ای مان به دست آمد، آمریکایی‌ها با این بهانه که رئیس‌جمهور غیرمتعادلی در آمریکا بر سر کار آمده اقدام به برهم زدن توافقنامه کردند و این در حالی است که مجدداً تحریم‌ها را علیه ما نشانه گرفتند بعد هم درنهایت گستاخی گفتند که کاری می‌کنیم که ایرانی ها نتواند جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب شان را برگزار کنند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه افزود: آمریکایی ها خودشان اعلام کردند که جنگ اقتصادی علیه ملت ایران، دولت ایران و علیه نظام ایران شروع کرده اند و هدف شان از ایجاد این جنگ، فروپاشی اقتصاد ایران است به طوری که ایران نتواند جشن های چهلمین سال پیروزی انقلابش را برگزار کند.

وی گفت: امروز ما در یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی مان هستیم. آمریکایی ها اگر یک مقدار تدبیر کنند و به عقل شان رجوع کنند و همین مراسم امروز ما را ببینند متوجه می شوند از سال 91-90 که یک تحریم سخت و همه جانبه ای را به همراه اتحادیه اروپا و حتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ما نشانه گرفتند طوری که صنایع فولاد ما، صنعت نفت ما، حمل و نقل ما و نظام بانکی ما را هدف قرار دادند. جهانگیری افزود: بعد از برجام همه تحریم ها به حالت تعلیق درآمد تا اینکه خود آمریکایی ها این بار آمدند همه آن تحریم ها مجددا برگرداندن طوری که هر جای اقتصاد کشور که احساس می کردند که این نقطه تکیه گاه اقتصادی برای ایران است بردند در لیست تحریم با اسم و با نشان و حتی با اسم کارخانه که آن کارخانه نتواند با دنیای خارج ارتباط برقرار کند و خودش را اداره کند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم در سیستم خزانه‌داری آمریکا 400 نفر برروی مدیریت تحریم های جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت هستند و در سراسر دنیا نیز دفاتری با عنوان مدیریت تحریم های ایران راه اندازی کردند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه منکر شرایط سخت کنونی جامعه نیستیم اما می توانیم با برنامه ریزی و مدیریت این شرایط سخت را پشت سر گذاشته اظهار کرد: معتقدیم می توانیم با انسجام به گونه‌ای عمل کنیم که آمریکایی ها به هدف خود نرسند.

جهانگیری از برگزاری با شکوه مراسم‌های 22 بهمن سخن به میان آورد و تشریح کرد: یکی از وظایف مهم در شرایط کنونی این است که افق روشنی برای نسل جوان و آینده خود بگشایم و امروز مهمترین رسالتی که بر دوش قوای سه‌گانه و نخبگان سیاسی، اقتصادی، دانشگاهی و دیگر نهادها است، موضوع تقویت و ترسیم امید در جامعه خواهد بود.

وی از برنامه‌های دقیق جمهوری اسلامی در این راستا سخن به میان آورد و اظهار کرد: ما امروز بر مشکلات کشور اطلاع و اشراف کامل داریم و می دانیم مردم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند اما برای رفع این مشکلات نیز برنامه های متعددی داریم تا بتوانیم مردم را از این گرفتاری‌ها و معیشت‌های که گریبان گیرشان شده است، بیرون آوریم.

جهانگیری در پایان صحبت های خود با بیان اینکه آمریکایی ها در روزی جنگ اقتصادی را آغاز کرده‌اند که تنها در همین روز کارخانجات کشور سه هزار میلیون تن فولاد را تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: چنین کشوری قابل تحریم نیست و ما نیز اجاز نخواهیم داد کسی ملت ایران را تحقیر کند. ما می‌توانیم با روح خودباوری توسعه کشور را رقم بزنیم اما باید خودمان هم مراقب رفتارهای خودمان باشیم. ممکن است چند رانت خوار خود را وارد سیستم دولتی یا بخش خصوصی کنند؛ اما ما وظیفه داریم که چنین افرادی را شناسایی و از سیستم حذف کنیم و از زمانی که مدیری از وجود چنین فردی در سیستم خود اطلاع پیدا کرد و اقدام برای حذف آن نکند پنداشت ما این است که این مدیر با آن رانت‌خوار همدست است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23695
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.