راین، بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در استان

سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان کرمان را 85 هکتار بوده که  75هکتار از این میزان بارور و 10هکتار آن نهال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان  گفته برداشت گل محمدی از 85 هکتار گلستان های شهرستان کرمان از تاریخ 15 فروردین ماه جاری به منظور فرآوری محصولات تولیدی کشاورزی و تهیه اسانس های مورد نیاز آغاز شد. وی سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان کرمان را 85 هکتار اعلام کرد و افزود: 75هکتار از این میزان بارور و 10هکتار نهال است.
به گزارش ایسنا احمد مسعودی با بیان اینکه میزان تولید گل تر 81 تن با متوسط عملکرد 800 کیلوگرم در هکتار است، گفته: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان کرمان مربوط به بخش راین با سطحی معادل 40 هکتار و تولید 11.5 تن است و پس از آن بخش مرکزی منطقه کوهپایه با سطحی برابر با 25 هکتار با تولید 24 تن را در رتبه بعدی قرار دارد.
وی در ادامه بیان کرد: یک واحد فرآوری تولید و بسته بندی عرقیات گیاهی و گلاب گیری در بخش راین با 200 هزار لیتر گلاب استحصالی و 20 لیتر اسانس استحصالی در حال فعالیت است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه از آفات مهم این محصول سوسک سرشاخه خوار رزاسه و شته گل سرخ می باشد، گفت: پیش بینی می شود برداشت این محصول تا نیمه اول خرداد ماه ادامه داشته باشد و در سال 96، پنج هکتار به سطح زیر کشت گلستان ها افزوده شده است.
مسعودی در پایان اظهار کرد: تسهیلات و آماده سازی زمین و کشت گل محمدی نیز از کمک‌های دولتی است که به ازای هر هکتار 12 میلیون تومان تسهیلات اعطا می شود و گام موثری در توسعه و کشت این محصول است.
 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17203
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.