رزم‌حسینی به امام جمعه کرمان گزارش داد | آیت‌الله جعفری از «برجام» دفاع کرد

در این دیدار که در دفتر امام جمعه برگزار شد ابتدا استاندار به بیان دستاوردهای دولت پرداخت. رزم حسینی با اشاره به برجام می‌گوید که برجام در استان باعث رونق اقتصادی شده است. وی ادامه داد که برای ارزیابی تاثیر برجام بر اقتصاد استان از چند شرکت استانی خواستیم که اثرات برجام بر مجموعه شان را اعلام کنند.
وی می افزاید که در مورد شرکت مس ایران که  قبل برجام در لیست تحریم بود و حتی برای پرداخت حقوق کارکنانش مجبور به دریافت وام شده و ۶۰ هزار تن تولیداتش در انبار مانده بود، بعد از برجام از این لیست خارج و فروش این شرکت سه برابر و مشکل بیمه هم حل شده و تولیداتشان اکنون در انبارها نمانده است.
رزم حسنی راجع به دیگر شرکتها می گوید که در مورد شرکت گل‌گهر افزایش صادرات و انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی از جمله انعقاد قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی با یک شرکت ایتالیایی و فایناس خارجی ۱۰۰ میلیون یورویی را داشته ایم .
به گفته رزم حسینی گروه صنعتی کرمان‌خودرو هم بعد از برجام  بدهی ۶۰۰میلیارد تومانی را پرداخته و شاهد افزایش تولید خودرو  از ۳۰ تا ۳۵ هزار دستگاه به ۸۵ هزار دستگاه هستیم و تا ۱۱۰ هزار دستگاه هم افزایش خواهد داشت و اکنون شاهد اشتغالزایی توسط این شرکت  هستیم.

رزم‌حسینی در مورد  شرکت پتروشیمی فجر کرمان که در دولت یازدهم مجوز گرفته است می گوید که این شرکت قبل برجام هیچ جوابی از شرکتهای خارجی دریافت نکرده بود ولی اکنون با ۸ شرکت اروپایی و و یک کمپانی آمریکایی  قرارداد امضا کرده است.
وی به  سفر رئیس جمهور به استان و دغدغه آیت اله جعفری در مورد بحران آب تاکید و به  تشکیل کارگروه ملی جازموریان و اجرای طرح های انتقال آب به استان اشاره داشت.

استاندار کرمان به فعالیت دولت در امر سلامت اشاره کرد و می گوید وقتی مسئولیت استان را تحویل گرفتیم بیمارستانها کلی بدهی داشتند اکنون بیمارستان باهنر و افضلی‌پور نوسازی شده اند. ۱۵ درصد تخت‌های بیمارستانی در استان کرمان افزایش یافته، همچنین امروز همه مردم استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت  هستند واخیرا با حضور وزیر بهداشت عملیات ساخت بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی در کرمان آغاز شد.
به گفته رزم حسینی  خدمات دولت را باید بگوییم همینطور خدمات مجلس و قوه قضائیه را چون  این باعث تقویت نظام است.
وی در ادامه می گوید که در  حوزه گردشگری سال ۹۲ هفت هزار گردشگر خارجی داشتیم. سال ۹۳ شانزده هزار، سال ۹۴  بیست و یک هزار، در چهارماهه نخست امسال شانزده هزار و تا پایان سال ان‌شاءالله به سی هزار می‌رسیم.
وی به توانایی بالای امنیتی اشاره کرد و می‌گوید که بعنوان مثال در شب چهارشنبه سوری پارسال دو برنامه مهم دیگر هم داشتیم اما هیچکدام از برنامه ها لغو نشد و در کمال آرامش تمام برنامه برگزار شد .
استاندار با اشاره به نقش ائمه جمعه و روحانیون در پیشبرد برنامه های توسعه گرا از وحدت سیاسی در استان کرمان گفت و اینکه از همه نیروهای وفادار به نظام جمهوری اسلامی در استان کرمان استفاده شده است.
وی به پیشگامی استان در کسب اختیارات برای توسعه استان اشاره کرد و گفت که تاکنون ۱۲ موسسه بزرگ اقتصادی مسئولیت اداره هشت منطقه اقتصادی استان کرمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را بر عهده گرفته‌اند.

درادامه این دیدار آیت اله جعفری با تبریک هفته دولت به خدمات دستگاههای اجرایی اشاره کرده و می‌گوید که در هفته دولت باید خدمات دولت را به آگاهی مردم رسانده و از این خدمات قدردانی کنیم.
امام جمعه کرمان خواستار نقد منصفانه شد و می‌گوید که بعضیها با فحاشی و دروغ پردازی و اهانت به مسئولین محاسن را ندیده و خدمات را درک نمی کنند. مثلا مسئله برجام اتفاق می افتد علیه این موضوع مقاله می نویسند.
سید یحیی جعفری خطاب به این افراد می گوید شما که ادعا می کنید مسلمان هستید اگر مسلمان هستید اگرمرجع تقلیدی دارید اگر معتقد به رهبری هستید اگر اعتقاد به ولایت فقیه دارید اولا برجام با موافقت رهبری صورت گرفت و ثانیا ما از اول احتمال می دادیم که آمریکا عهد شکن باشند.
وی ادامه می دهد و می‌گوید که  گفته می شود هیچ گونه تحولی در زندگی مردم بوجود نیامده تحولی که من و شما انتظار داریم همه در آسایش  باشند و فقر از بین رفته باشد عدالت باشد احتیاج به زمان دارد، توجه داشته باشید  که قبل برجام  ما را تهدید نظامی کرده و می‌گفتند که  شما حق ندارید اصلا اسم مسئله هسته ای را مطرح کنید. این تهدیدها را که از یاد نبرده اید  حداقل فایده برجام این بود که دنیا فهمید آمرکاییها به بقیه دروغ می گویند جهان را بیهوده از ایران می ترسانند. ایران هراسی ،شیعه هراسی، اسلام هراسی در راس برنامه های مستکبرین است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2788
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.