رسیدگی به بیش از ۳ هزار شکایت در بازرسی کل استان کرمان

احمد آبیار مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان تعامل خوبی بین دستگاه‌ها و دستگاه ها‌ی نظارتی وجود دارد به طوری که طی سال جاری ۷۰ درصد فعالیت خود را بر روی تذکر و اصلاح امور و تنها در ۳۰ درصد از موارد اقدام به تشکیل پرونده و توبیخ نموده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، وی با اشاره به اینکه آمار شکایت‌های مردمی در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است، افزود: در راستای رسیدگی به شکایات مردمی و اعلامیه‌های واصله علیه سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری استان در سال جاری به تعداد ۳ هزار و ۳۶۸ شکایت رسیدگی، پرونده تشکیل و اقدامات قانونی نیز انجام شده است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان بازرسی استان یک نگاه پیشگیرانه است، بیان داشت: در سال جاری با ورود سازمان بازرسی و همکاری خوب ادارات از تضییع وجوه و اموال دولتی بالغ بر ده‌ها میلیارد ریال جلوگیری بعمل آمد.

آبیار گفت: برگزاری جلسات متعدد با روسا، مدیران و معاونین ادارات مختلف به خصوص معاونین مالی سازمان‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف کاهش تخلفات اداری به ویژه مفاسد اقتصادی از دیگر اقدامات انجام شده توسط سازمان بازرسی استان طی سال جاری بوده است.

مدیرکل بازرسی استان کرمان افزود: در سال جاری در راستای انجام بازرسی‌های نامحسوس، موردی و فوق العاده ۲۰۳ مورد بازرسی از ادارات انجام و ۶۸ پرونده تشکیل شده است که تعداد ۲۵۳ نفر تحت تعقیب قضایی و اداری قرار گرفتند.

این مقام قضایی بیان داشت: رسیدگی به شکایات به صورت سامانه‌ای است به نحوی که افراد شکایت خود را اینترنتی برای سازمان بازرسی از طرق سایت http://shekayat.bazresi.ir ارسال می‌کنند و این اداره کل نیز شکایت مربوطه را به صورت سیستمی به دستگاه مربوطه ارسال می‌کنیم و اگر پاسخ دستگاه مربوطه قانع کننده بود پرونده بایگانی و در غیر این صورت به کارشناس ارجاع داده می‌شود و در صورت نیاز جهت رسیدگی به دستگاه قضایی فرستاده می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25671
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.