رفسنجان از بحران کم‌آبی رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، این شهرستان حدود ۲۰ سال است که از خشکسالی رنج می‌برد و کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند، محصول کم شده و معیشت خانواده‌ها به خطر افتاده است خانواده‌های زیادی به زیر خط فقر رسیده‌اند و کارگران زیادی که از قبل کشاورزی ارتزاق می‌کردند بیکار شدند و مشکلات خاص خود را دارند.

اما این روزها آب مصرفی مردم هم دچار کمبود شده و هر شبکه اجتماعی و کانال محلی را که رصد می‌کنیم بیشترین مطالبه‌ای که مردم دارند آب است و خواسته‌شان از رئیس شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی رسیدگی به این موضوع است.

روستاهای زیادی هستند که اصلا در طول روز آب ندارند و ساکنان آن در به در خانه‌های اقوام هستند که اگر در مناطق آن‌ها آب باشد از آنجا بردارند و به منزل خود ببرند.

در بعضی مناطق هم که آب هست فشار آب به حدی است که دقایق زیادی باید صبر کرد تا یک لیوان پر از آب شود و افت فشار آب بیداد می‌کند.

اما برای این موضوع با رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان تماس گرفتیم که ببینیم نسبت به این موضوع چه راهکاری دارند.

یک حلقه چاه وارد مدار شد

حسین چرخ‌انداز رئیس شبکه آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: مصرف مردم در زمینه آب بالاست اگر مردم همکاری کنند و در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند از این بحران عبور می‌کنیم.

وی بیان داشت: یک حلقه چاه با دبی ۴۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار گرفته  ما این کار را انجام دادیم که مردم هم همکاری کنند اما اکثرا از پمپ استفاده می‌کنند که مستقیم به شبکه است و اگر رعایت کنند مخزن بگذارند و بعد از مخزن پمپ بگذارند قطعا مشکل حل می‌شود.

چرخ‌انداز تصریح کرد: مردم از شست و شوی غیرضروری پرهیز پاکسازی حیاط، درب و حیاط منازل با آب نشویند از آب شرب برای شست و شوی خودرو استفاده نکنند و باغچه منازل خود را به روش آبیاری قطره‌ای یا با استفاده از آب‌پاش آبیاری کنند.

وی ادامه داد: هر جا شکستگی لوله و هدررفت آب مشاهده کردند یا انشعاب غیرمجاز را دیدند به سامانه ۱۲۲ و مجموعه شرکت آبفا  تاطلاع دهند تا نسبت به آن رسیدگی شود.

چرخ‌انداز متذکر شد: در فضای سبز که با آب مصرفی آبیاری می‌شود از شهردار قول گرفتیم که همکاری کنند ضمن اینکه شهرداری چاه موتور ویژه فضای سبز در برخی نقاط دارد.

اما امسال به نظر می‌رسد تابستان سخت و کم‌آبی داشته باشیم و امیدواریم شهروندان نسبت به استفاده از پمپ خودداری کنند یا اینکه پمپ را به مخازن وصل کنند تا حق کسی ضایع نشود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29444
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.