رییس دانشگاه علوم پزشکی: آمار سزارین در کشورهای پیشرفته 15 درصد است اما در ایران 50 درصد

راضیه زنگی آبادی_ رییس دانشگاه علوم پزشکی در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت گفت آمارسزارین در  کشور های پیشرفته 15 درصد ، اما این آمار در ایران برابر با 50 درصد است.

حمید رضا رشیدی نژاد می گوید بنا به دستور وزارت خانه هدف بر ترویج زایمان طبیعی است وی ادامه داد ما ازکلمه باید استفاده نمی کنیم اما پزشک هم نباید همیشه دستور سزارین بدهد. به گفته رشیدی بنا بر مسایل علمی در بحث اعتبار بخشی ، سزارین باعث  نمره منفی در بیمارستان می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضریب تخت بستری در متوسط کشوری را به ازای هرهزار نفر 1/1 اعلام کرد و گفت دراستان های دیگر این شاخص بین دو تا چهار قرار می گیرد،وی می گوید در در مناطق جنوب استان این عدد به شش دهم می رسد. وی توضیح داد که این ضریب تخت در استان نسبت به متوسط کشوری پایین است.

بنا به گفته رشیدی نژاد زیرساخت های استان کرمان نسبت به سایر استان ها کمتر است او گفته که روند رشد زیرساخت ها در استان ما کندتر بوده اما قرار است این عقب ماندگی جبران شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص رادیو تراپی که یکی از راه های درمان سرطان است گفت که در بیمارستان شفا  دستگاه هایی وجود دارد که قدیمی بوده و قرار است  دو مرکز رادیو تراپی و شیمی درمانی تا پایان سال در استان به بهره برداری برسد.

رشیدی نژاد مشکل در تامین بودجه را از عوامل عدم اورژانس هوایی در کرمان دانست و گفت تلاش بر این است که اورژانس هوایی در برنامه های کشور قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خبر از افتتاح ساختمان جدید بیمارستان باهنر در 6 ماهه اول سال داد، وی در خصوص زلزله های استان گفت که بیمارستان افضلی پور از لحاظ فیزیکی و زیرساختی از آن دست بیمارستان های مقاوم است . به گفته رشیدی مقاوم سازی برای بیمارستان های فرسوده نیز انجام گرفته. آن طور که رشیدی می گوید کلنگ ساختمان جدید بیمارستان شفا که در خیابان شفا قرار می گیرد هم به زودی انجام می شود.


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری دادگستری چند طرح در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال اجرا دارد، همچنین شهرستان بردسیر به عنوان پایلوت سلامت روانی انتخاب شده که 256 خانوار در این شهر از خدمات این طرح استفاده می‌کنند.


وی یکی از برنامه‌های علوم پزشکی را عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمان ذکر کرد و ادامه داد: براساس آمارهای اعلامی حدود 310 هزار نفر افاغنه در استان حضور دارند که از این تعداد فقط 16 هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گفته رشیدی نژاد به  ازای هر 5500 نفر به یک باب داروخانه نیاز است با توجه به این که جمعیت کرمان 6650 نفر است که 118 باب داروخانه وجود دارد که 10 درصد آنها شبانه روزی هستند وی می گوید هم اکنون  به سه باب داروخانه در شهر کرمان نیاز داریم که در حال حاضر متقاضی برای آن وجود ندارد.

به مناسبت هفته سلامت خدمات دندان پزشکی در حاشیه شهر صورت  می گیرد که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی  این خدمات بعد از هفت سلامت ادامه پیدا می کند وی در خصوص هزینه های دندانپزشکی افزود که دانشگاه وظیفه دارد بعضی خدمات را به صورت دولتی ارائه دهد، وی همچنین خدمات دندان پزشکی را تا به اکنون ضعیف دانست و گفت تلاش ما بر این است که دانشگاه از این لحاظ خود را تقویت کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17327
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.