پیشرفت 80 درصدی ساختار اداره عشایری شهرستان ریگان

به گزارش خبرنگار کرمان نو کرمعلی قندالی در سفر به شهرستان های شرقی استان کرمان ضمن اشاره به خشکسالی های اخیر افزود: هم اکنون  کشور از نظر خشکسالی در شرایط حاد به سر می برد و متاسفانه مناطق شرقی استان کرمان هم این قاعده مستثنی نبوده و علاوه برنبود بارندگی با مشکل ریزگردها هم مواجه هستند.
وی درخصوص مشکلات آب عشایری خصوصا منطقه دارزین بیان کرد: چاهی در منطقه دارزین توسط اداره عشایر شهرستان بم حفرشد اما به دلیل عدم آبدهی، مجددا اعتباری جهت حفر چاه در محلی دیگر و یا منبع آبی دیگر جهت انتقال آب در نظر گرفته شده است و اگر هیچ کدام از این موارد اجرایی نشود آب رسانی به صورت سیار صورت خواهد گرفت.
قندالی درخصوص دام و علوفه عشایر اظهارداشت: در تامین علوفه هیچ نگرانی وجود ندارد و با توجه به خلل پیش آمده در بحث حمل و نقل مشکلاتی ایجاد شده بود که به زودی حل خواهد شد و باید سعی کرد روش تغذیه دام را تغییر داد و عشایر را به استفاده از مواد کنستانتره آموزش دهیم.
وی گفت: دولت علیرغم تمام محدودیت ها به حوزه عشایر کمک های قابل توجهی کرده است و در سال قبل مبلغ ۸۱میلیارد تومان تسهیلات در اختیار عشایر قرار داد که این تسهیلات از سه محل، با سود ۴درصدو به صورت ضمانت زنجیری و برگشت پنج ساله در اختیار عشایر قرار می گیرد بدین صورت که دو نفر ازعشایر در بانک حاضر شده و توافقات لازم را انجام می دهند و اگر کسی نتواند به توافق برسد بانک می تواند شرایط خود را اعمال کند در غیراینصورت هر گونه تغییر در روش پرداخت این تسهیلات خلاف مصوبه دولت است.
رییس سازمان امور عشایری کشور درخصوص عشایر اسدیه شهرستان نرماشیر گفت: در جهت اسکان این افراد باید با هماهنگی ادارات و ارگان های دیگر در جهت چگونگی تامین آب رسانی،برق رسانی و مشکلات بهداشتی کانونی مشخص گردد.
وی افزود: بخشی از تامین و واگذاری پن لهای برقی به عشایر طبق انعقاد تفاهم نامه با وزارت نیرو و بخش دیگر از محل مالیات برارزش افزوده در اختیار خانوارهایی که فاقد اشتراک برق هستند جهت روشنایی، شارژ موبایل و تلویزیون و … قرار خواهد گرفت و متاسفانه واگذاری این پنل ها به تمام عشایر امکان پذیر نیست.
این نشست در محل فرمانداری شهرستان نرماشیر و با حضور ابراهیمی مدیرکل امورعشایری استان کرمان، ضیایی رییس اداره امور عشایری شهرستان بم و مسوولین شهرستان های نرماشیر، فهرج و ریگان برگزار گردید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20406
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.