سالانه 10 هزار زایمان در مراکز ملکی تامین اجتماعی

 به گزارش ایسنا امین فخر امروز 26 تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: در استان کرمان در دو حوزه بیمه‌ای و درمان به مردم خدمات ارائه می شود و در حوزه درمان دو شکل مستقیم و غیرمستقیم را داریم.
وی افزود: درمان مستقیم در مراکز ملکی تامین اجتماعی شامل سه بیمارستان پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) کرمان، غرضی سیرجان و امام علی(علیه السلام) زرند و 14 درمانگاه سطح استان صورت می گیرد.
فخر تصریح کرد: با اعتباری بیش از 700 میلیارد تومان در سال به مردم در حوزه درمان خدمات می دهیم که 320 میلیارد تومان آن در مراکز ملکی و 400 میلیارد تومان در درمان غیرمستقیم و مراکز طرف قرارداد هزینه می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اعلام این خبر که سالانه 4 میلیون و 700 هزار بار مراجعه سرپایی و 63 هزار مورد بستری و 10 هزار زایمان در مراکز ملکی تامین اجتماعی در سطح استان کرمان صورت می گیرد گفت: در درمان غیرمستقیم نیز 8 و نیم میلیون بار مراجعه سرپایی و 111 هزار مورد بستری را پوشش می دهیم.
وی در ادامه با اشاره به توسعه دولت الکترونیک در تامین اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: یکی از گلایه های مردم این است که نوبت دهی در مراکز سرپایی به خوبی صورت نمی گیرد و به آنها حق می دهیم و در این زمینه نوبت دهی الکترونیکی را اجرا و همه سامانه های ممکن را فعال کرده ایم.
فخر اظهار کرد: اجرای نسخه الکترونیک در درمان غیرمستقیم مسئله مهمی است که در واقع زیرساخت مهمی برای نظام ارجاع است و در بیمه سلامت و تامین اجتماعی این کار انجام می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه نظام ارجاع الکترونیک، ویدئوکنفرانس و … از دیگر اقدامات در زمینه دولت الکترونیک است که در تامین اجتماعی استان کرمان صورت گرفته است گفت: مدیریت مصرف انرژی، دارو و تجهیزات پزشکی و … از مسائلی است که به دقت به آن توجه داریم تا از منابع بهترین استفاده صورت بگیرد.
وی در پایان بیان کرد: 14 طرح عمرانی در سه بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در استان کرمان در دست اجرا داریم که علی رغم همه مشکلات مالی سعی می کنیم کار را پیش ببریم.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30398
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.