سراب لاغری با محصولات شیمیایی

این روزها با گسترش شبکه‌های اجتماعی و رواج انتشار عکس‌های هنرپیشگان و سلبریتی‌ها تب مانکن شدن فراگیر شده است. جوانان زیادی را می‌شناسم که برای رسیدن به وزن و اندام دلخواه از هیچ تلاشی غافل نشده‌اند. این روند و تب باعث شده که افرادی با استفاده از فضای موجود قرص، ژل، چای، دمنوش و قهوه لاغری را با تبلیغ گسترده به این شیفتگان عرضه کنند. تبلیغات این محصولات تا جایی بود که رسانه ملی هم دمنوش و چای لاغری را تبلیغ کرد و وزارت بهداشت نسبت به تبلیغ این محصولات بی مجوز هشدار داد. در رابطه با این محصولات با چند تن از افرادی که از این محصولات استفاده کردند گفت‌وگو کردم.

زهرا ۲۸ساله به کرمان‌نو گفت که از پایان دبستان اضافه وزن داشتم برای لاغر شدن تلاش زیادی کردم تا اینکه در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغات ژل لاغری ماکاس را دیدم. پس از مدتی وسوسه شدم و به امید لاغری بی دردسر ژل را سفارش دادم. نزدیک به ۱۰بار از این ژل استفاده کردم اما هیچ تاثیری نداشت و فقط مبلغ نسبتا زیادی بابت این محصول پرداخت کردم.

عابد ۲۵ساله به کرمان‌نو گفت که از طرف خانواده مادرم استعداد چاقی داشتم و از کودکی چاق بودم هر تلاشی کردم فایده نداشت تا اینکه تبلیغات قرص لاغری بوتانیکال اسلیمینگ را از شبکه‌های ماهواره‌ای دیدم با پرداخت هزینه زیادی سفارش دادم. تقریبا ۲ ماه استفاده کردم و به سرعت وزنم کم شد نزدیک ۱۵کیلو وزن کم کردم اما با مشکلات گوارشی زیادی رو به رو شدم. معده درد شدید داشتم و هنوز هم این مشکلات را با خودم دارم و درگیر درمان هستم. مشکل دیگری هم که پیدا کردم به دلیل اینکه به سرعت وزن کم کردم پوست بدنم به خصوص شکمم آویزان شده است.

طبق گفته‌های مصرف کنندگان این محصولات با اینکه این مدتی به وزن دلخواه رسیده‌اند اما هر کدام دچار عوارض متعددی شدند روزنامه آرمان با یک متخصص تغذیه در رابطه با داروهای کاهش وزن گفت‌وگو کرده است.

مسعود کیمیاگر گفته به هیچ عنوان لاغری را نباید به عنوان یک مقوله قابل‌دسترس در طول یک روز و دو روز دانست بلکه لاغری با رژیم غذایی مناسب و ورزش موثر اتفاق می‌افتد. وی افزود که داروهای موجود در بازار به‌عنوان چربی‌سوز هیچ تاثیری در لاغری ندارند آن هم به این دلیل که از لحاظ علمی چیزی به‌عنوان چربی‌سوز وجود ندارد و هنوز دارویی که بتواند چربی‌ها را بسوزاند، یافت نشده است. او تاکید می‌کند: تبلیغات درباره محصولات لاغری در بازار به شکل موقت می‌تواند تاثیراندکی داشته باشد و نظر مخاطبان را جلب کند اما اغلب داروهای موجود با برندهای لاغری نه‌تنها مفید نیستند بلکه برای سلامتی کاملا مضرهستند.

به گزارش  سایت پزشکان بدون مرز،‌ کسانی که مشکل اضافه وزن دارند، اغلب مایلند روش‌های مختلفی را برای کاهش وزن تجربه کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

دیگر چه خبر؟

یکی از این موارد قرص‌های لاغریست که بسیار در مورد آن‌ها تبلیغ می‌شود. اگرچه به ادعای تولیدکنندگان، این قرص‌ها می‌توانند نتیجه قابل توجهی در کاهش وزن داشته باشند، اما اثرات جانبی و خطرناک آن‌ها را نباید از نظر دور داشت. قبل از مصرف هرگونه قرص لاغری از عوارض جانبی آن مطلع شوید.

قرص‌های لاغری را می توان از داروخانه، با نسخه پزشک و یا به صورت آنلاین خرید کرد. به دلیل سهولت دسترسی به این قرص‌ها از طریق آنلاین یا تهیه آن از فروشگاه‌ها، اغلب افراد وسوسه می‌شوند مصرف این قرص‌ها با نام‌های مختلف را تجربه کنند.

قرص‌های لاغری شامل مواد مختلفی است که مجموع آن‌ها باعث کاهش وزن می‌شود. در عین حال روش کاهش وزن در قرص‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال بعضی از قرص‌های با کاهش اشتها و کم خوردن به کاهش وزن کمک می‌کنند در حالی که سایر قرص‌ها، مانع جذب چربی در بدن می‌شوند.

عوارض جانبی این قرص ها در افراد مختلف متفاوت بوده و عبارت است از:

افزایش ضربان قلب ،افزایش میزان فشار خون، بی‌خوابی، عصبانیت ،سردرد، سرگیجه، ضعف ،تغییر مزه دهان خشکی دهان، بی‌حسی پوست، تهوع، گرفتن عضلات شکم، اسهال و دیگر مشکلات دستگاه گوارش، مشکلات کبد

لازم به ذکر است که هیچ داروی موثری در زمینه کاهش وزن، به بازار نیامده که فرد بتواند، بدون رعایت رژیم غذایی و صرفا از طریق خوردن قرص و بدون عوارض جانبی کاهش وزن پیدا کند، و تاکید می کنیم مهم ترین روش کاهش وزن بدون عوارض جانبی، کاستن از کالری مصرفی به طور روزانه است که روش آزاد خوردن در محدوده کالری هم نامیده می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13410
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.