سرنوشت مه‌آلود سگ‌های بلاصاحب کرمان

مجتبی پورحبیبی- پس از ماجرای تعدادی از سگ‌های علامتگذاری‌شده جهت معدوم‌سازی که حدود دو هفته قبل در فضای مجازی خبرساز شده بود و موجی از ناراحتی و اعتراض را در میان کاربران و حامیان حمایت از حیوانات به دنبال داشت اینک ماجرای پیدا شدن لاشه سگ هایی در بیابان های اطراف کرمان که گفته می‌شود در پناهگاه ها نگهداری می شدند، موجب تجمع اعضای انجمن حمایت از حیوانات در برابر شهرداری کرمان شد.

ماجرا از این قرار است که اعضای انجمن حمایت از حیوانات در صفحه رسمی انجمن در اینستاگرام از کم شدن تعداد سگ‌های پناهگاه خبر می‌دهند. در مطلب منتشرشده این انجمن آمده که روزانه تعدادی سگ از پناهگاه خارج و برای عقیم‌سازی به دانشکده دامپزشکی برده می‌شوند اما دانشکده دامپزشکی از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرده است. این در حالی است که تصاویر لاشه تعدادی از سگ‌های معدوم‌شده نیز بر نگرانی هرچه بیشتر حامیان و اعضای انجمن حمایت از حیوانات می‌افزاید. همین مساله باعث ‌می‌شود که اعضای این انجمن برای پیگیری سرنوشت نامعلوم سگ‌ها دیروز سه‌شنبه دوم بهمن‌ماه در برابر شهرداری تجمع و خواستار دیدار با شهردار کرمان شوند.

برخی خبرها نیز حاکی از پیدا شدن لاشه این سگ‌ها در مجاورت یکی از کارخانه‌های مشهور فولادسازی کرمان دارد.

به گزارش کرمان‌نو، ماجرای کشتن سگ‌ها به منظور عقیم‌سازی آنان در حالی ادامه دارد که سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان هرگونه خبر مرتبط با این موضوع را تکذیب می‌کند.

با این حال مستنداتی که به دست کرمان نو رسیده نشان می‌دهد دانشکده دامپزشکی در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل پسماند شهرداری کرمان گفته است این دانشکده پس از مراحل عقیم‌سازی تمامی سگ‌ها را به شهرداری تحویل داده و هرگونه اخبار ذکرشده در مورد نابودسازی سگ‌ها بعد از عقیم‌سازی را تکذیب می‌کند.

متن نامه به این شرح است:

«بسمه تعالی

جناب آقای مهندس قربانی، مدیرعامل پسماند شهرداری

با سلام. احتراماً به عرض می‌رساند تمامی سگ‌هایی که به کلینیک دانشکده ارجاع می‌شود بعد از عقیم‌سازی همان روز و یا روز بعد با مامور شهرداری جهت ارجاع به سایت تحویل داده می‌شود. لازم به ذکر است با توجه به هزینه‌های بسیار بالا از لحاظ مادی برای دانشکده از تاریخ 20 تیر 97 تاکنون بالغ بر 400 سگ نر و 80 سگ ماده عقیم شده و به سایت شهرداری تحویل داده شده و اخبار ذکرشده در مورد نابودسازی سگ‌ها بعد از عقیم‌سازی کذب محض است.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23772
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.