سهمیه زائران کرمانی حج تمتع امسال ۶۰۰ نفر افزایش یافت

محمود عرب‌نژاد با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده امسال تعداد زائران کرمانی برای تشرف به حج تمتع افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: امسال حدود 3 هزار و 600 زائر از استان کرمان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند که سهمیه استان کرمان نسبت به سال قبل حدود 600 نفر زائر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع 98 از ساعت 10 صبح روز جمعه دهم اسفند‌ آغاز شده است گفت: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج که تا تاریخ 30 بهمن‌ماه سال 1385 که قبلا نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه https://reserve.haj.ir اقدام کردند تا تاریخ 15 اسفندماه فرصت دارند تا در سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیر‌کل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه ثبت نام زائران در کاروان‌ها حتما به صوورت اینترنتی است و در منزل هم می‌توانند این ثبت‌نام را انجام بدهند افزود: افرادی که برای ثبت‌نام به دفاتر زیارتی مراجعه می‌کنند، مبلغ هفت هزار تومان هزینه ثبت‌نام تعیین شده است و تمام جزئیات ثبت‌نام از دفاتر، کاروان‌ها، مدیران کاروان‌ها و سایر اطلاعات مورد نیاز زائران در سایت حج و زیارت کرمان به آدرس https://kerman.haj.ir گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه برای تسهیل در پرداخت زائران هزینه سفر در دو قسط دریافت می‌شود که قسط اول مبلغ 15 میلیون تومان و همزمان با ثبت‌نام در کاروان‌ها دریافت می‌شود و زمان دریافت قسط دوم متعاقبا از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود افزود: قطعی شدن ثبت‌نام نهایی زائران منوط به انجام معاینات پزشکی و پرداخت قسط دوم هزینه سفر خواهد بود.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه‌ تا تاریخ 15 اسفندماه و پایان مهلت ثبت‌نام در کاروان‌ها در صورت عدم مراجعه و ثبت‌نام اولویت‌های یاد شده در کاروان‌ها در فرصت تعیین شده، از اولویت‌های بعدی برای ثبت‌نام در کاروان‌ها دعوت به عمل می‌آید خاطر‌نشان کرد: کاروان‌های اعزامی از استان کرمان مشخص شده و امسال حدود 24 کاروان از استان کرمان به سرزمین وحی اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه کاروان‌های 160 نفره، 135 نفره و یک کاروان 115 نفره تعیین شدند گفت: این کاروان‌ها در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، انار، جیرفت، بم و کوهبنان تشکیل می‌شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25656
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.