سه دستگاه راهداری سنگین به ناوگان جنوب کرمان اضافه شد

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با هدف سامان دهی بهتر ماشین آلات راهداری و خدمات رسانی مطلوب در این حوزه، سه دستگاه جدید راهداری با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خریداری شد.
حمید رضایی افزود: از ابتدای امسال یک دستگاه کامیون نمک پاش مکانیزه مجهز به تیغه برفروب و یک دستگاه کامیون فلاسک آسفالت با تجهیزات کامل به ناوگان راهداری جنوب کرمان اضافه شده که برای خرید و تجهیز این ۲ دستگاه کامیون نیز در مجموع ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه ها بخش مهمی از فعالیت های حوزه راهداری است، بیان کرد: با خرید این دستگاه ها، برفروبی و نمک پاشی و تیغ زنی محورهای روستایی در سطح محورهای ارتباطی با سرعت بیشتری انجام می شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: بیش از ۴۶ دستگاه راهداری سنگین در حوزه راهداری وجود دارد که ۱۳ دستگاه سنگین راهداری از چرخه عملیات راهداری خارج شده بودند که با پیگیری های انجام شده و انجام طرح اورهال ماشین آلات، ۱۰ دستگاه به چرخه خدمت برگشت داده شد.
وی با بیان اینکه با تخصیص ۲میلیارد تومان اعتبار می توان تعداد بیشتری از ماشین آلات زمین گیر شده راهداری جنوب کرمان را به چرخه فعالیت برگردانیم، افزود: با توجیه اپراتورهای دستگاه های راهداری و اشرافیت کامل رانندگان با سابقه به هزینه های سنگین نگهداری و خرید، زمینه بهره وری بیشتر از دستگاه ها را فراهم کرده ایم.
رضایی اظهار داشت: در راستای بازسازی، اقدامات هزینه‌ای و جاری، تأمین ماشین‌آلات و خرید و تجهیز قطعات ماشین‌آلات راهداری و تزریق اعتبار اقدامات خوبی در حال اجرا است.

وی گفت: به زودی یک دستگاه لودر جدید هم به ناوگان راهداری جنوب استان کرمان اضافه می شود که توان عملیات راهداری را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.
در جنوب استان کرمان بیش از هفت هزار کیلومتر راه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای پوشش و خدمات رسانی می شود و قرار گرفتن در معرض خطر سیلاب ها و داشتن مناطق کوهستانی طولانی در حوزه راهداری نیاز این اداره کل را به ماشین آلات راهداری نظیر بلدوزر، گریدر و لودر دوچندان می کند تا در شرایط عادی و در بحرانها بتواند به موقع، در اجرای طرح های عملیات راهداری موفق تر عمل کند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30617
1 نظر
  1. […] معاون راهداری جنوب استان در مورد روشنایی پل دوم هلیل جیرفت به کرمان نو گفت: […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.