در نشست علنی شورای شهر کرمان مطرح شد


سگ های ولگرد کرمان بالاخره سامان‌دهی می‌شوند

نشست علنی شورای شهر کرمان در حالی شب گذشته برگزار شد که یکی از مسائل مهم مطرح شده در این نشست مصوب کردن واگذاری طرح جمع آوری سگ های ولگرد کرمان به انجمن حمایت از حیوانات بلاصاحب بود.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر در نشست شورای اسلامی شهر کرمان با اعلام اینکه سگ های بلاصاحب این روز ها به دغدغه شهروندان و همچنین انجمن های حمایت از حیوانات تبدیل شده است، گفت: یک NGO تحت عنوان حمایت از حیوانات بلا صاحب  قرار شده است ساماندهی سگ های بلاصاحب را در اختیار بگیرد. علی خدادادی تصریح کرد:شهرداری فعلا یک قرارداد سه ماه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با این NGO منعقد کرده است که  در ادامه اگر از کارشان رضایت داشتیم قرارداد را تمدید می کنیم.

وی ادامه داد: طی این قرارداد زنده گیری، نگهداری، پلاک گذاری و دفن بهداشتی بر عهده این انجمن خواهد بود و شهرداری به ازای هر قلاده هشتاد هزار تومان به آنها می پردازد. ضمن آنکه مبلغ کل قرارداد نیز ۲۰۰ میلیون تومان است.
عالم زاده شهردار کرمان  نیز در تکمیل صحبت های خدادادی، گفت: علاوه بر فضای فعلی ، شهرداری  سایت دیگری نیز در اختیارشان قرار می دهد.

کارخانه بازیافت شهرداری کرمان به روزرسانی می شود

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان گفت کارخانه بازیافت شهرداری  راکد مانده است و شهرداری حدود یکسال به دنبال بروز رسانی این کارخانه بوده است و در همین خصوص نیز مصوبه‌ای داشتیم تا شهرداری زباله ها را تبدیل به کمپوست کند که این مصوبه مورد تایید فرمانداری هم قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق بررسی هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که اصفهان در تبدیل زباله به کمپوست موفق بوده است بنابراین با دانشگاه صنعتی اصفهان قراردادی را منعقد کردیم تا کارخانه بازیافت کرمان را به روز رسانی کند.

این عضو شورای شهر با اعلام اینکه با بروز رسانی کارخانه در شبانه روز حدود ۳۰۰ تن زباله تبدیل به کمپوست می شود، گفت: هزینه به روزرسانی کارخانه بازیافت زباله ۶۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

زباله‌های عفونی همچنان معضل شهر کرمان

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با انتقاد از وضعیت زباله های شهر کرمان گفت:دانشگاه علوم پزشکی و سازمان محیط زیست تایید کردند که بیمارستان های ما از لحاظ زباله های عفونی  مشکلی ندارند اما برخی از مراکز بهداشتی، درمانگاه ها و کلینیک های خصوصی همچنان زباله های عفونی خود را بی خطر نمی کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31640
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.