شب پر تنش شورای شهر کرمان| ازانتقاد به استاندار نسبت به دخالت در امور شورا تا دست‌های پشت پرده پروژه‌های عمرانی

سخنگوی شورا  با اشاره به نام گذاری بلوار آیت الله هاشمی می‌گوید نام گذاری یک خیابان پروسه مشخص دارد و در آن باید در کمیسیون فرهنگ و نشست عمومی شورا مصوب شود که برای این نام گذاری چنین اقدامی انجام نگرفت.

حجت الاسلام ربانی زاده تاکید می‌کند که ریاست شورا و اعضای شورا قصد چنین اقدامی داشتند ولی دوستان عجولانه اقدام کردند و اگر این کار را بر عهده ما قرار می‌دادند به بهترین شکل انجام می‌دادیم.

او معتقد است که افرادی مسئولیتی ندارند در امور دخالت می‌کنند و این باعث برهم خوردن نظم جامعه می‌شود.

رئیس شورای شهر هم دراین باره می‌گوید خبر نام گذاری این بلوار صبح شنبه(همان روز افتتاحیه) به من رسید و اگر زودتر من را خبر می‌کردند جلسه فوق العاده برگزار می‌کردیم که مصوبه شورا  هم داشته باشد.

مهنوش مومنی یکی دیگر از اعضای شورا نسبت به این اقدامات استاندار گفت آیا اتفاقاتی که پیرامون مسائل شهری و جز وظایف ما است باید همان لحظه افتتاح و فقط به صورت یک پیامک از آن با خبر شویم.

اختلاف نظر اعضای شورا پیرامون عملکرد دوره چهارم شورا

ماجرا از آن جا شروع شد که مانند هر نشست عمومی از قرارگاه خاتم و وضعیت پروژه‌های در حال ساخت صحبت‌های ضد و نقیضی زده شد و صحبت به عملکرد دوره چهارم شورا رسید.

کمال جوانمرد گفت این دوره شورا ریسک پذیرترین و مقتدر ترین دوره شورای شهر کرمان بوده است.

فتح الله مویدی که از ابتدای تشکیل شورای شهر در شورای شهر کرمان حضور داشته گفت: چرا ادعای الکی می‌کنید شما در این دوره چه کاری انجام داده‌اید ما در دوره های قبل با دست خالی پل افتتاح می‌کردیم.

مشرفی رئیس شورا هم وارد این بحث شد و می‌گوید در طول این دوره  نزدیک به یک هزار میلیارد پروژه عمرانی شروع شده که اگر سه دوره قبلی شورا را هم جمع کنید به این عدد نمی رسد.

مویدی همچنین معتقد است که در میان استانداران کرمان استاندار کنونی «علیرضا رزم حسینی» بیشترین کمک را به شورا کرده است.

دست‌های پشت پرده است که نمی‌گذارد پروژه‌ها تمام شود

سخنگوی شورا در مورد اتمام پروژه‌های پل سیدی، زیر گذر آزادی و پل ولیعصر از شهردار کرمان سوال کرده و خواستار توضیح دقیق شهردار در مورد این پروژه‌ها شد.

او می‌گوید من فکر می‌کنم دست‌هایی پشت پرده است که نمی‌گذارد این پل‌ها تمام شود و منتظر آن هستند که دوره چهارم تمام شود و بعد افتتاح شود.

سعید گیلانی یکی از اعضای شورا خطاب به شهردار گفت: آیا هیچ کدام از این پل‌ها و پروژه‌ها تا پایان دوره چهارم تمام می‌شود؟

علی بابایی شهردار کرمان درباره روند پیشرفت این پل‌ها می‌گوید که پل ولیعصر طبق قرارداد باید چهاردم دی ماه سال جاری آن را تحویل می‌دادند که هر چه از این زمان بگذرد باید قرارگاه خاتم جریمه دهد.

او وضعیت پروژه آزادی هم به گونه‌ای بیان کرد که سعی دارند هرچه سریع‌تر رینگ دور میدان  وخیابان بهمنیار باز شود.

بابایی در جواب سوال به این که چه وقت کل پروژه تمام می‌شود گفت تا پایان دوره چهارم تمام می‌شود.

اما مشرفی رئیس شورا گفت بنده به شخصه بعید می‌دانم این زیر گذر تا پایان دوره ما نیز تمام شود.

ربانی‌زاده که در این جلسه پیکان صحبت‌هایش به سمت استاندار بود گفت من در جایی خواندم استاندار گفته بود در پروژه آزادی دولت ۳۰ میلیارد کمک کرده است شهردار باید مشخص کند که آیا اول این صحت دارد بعد از هم چگونه کمک شده است؟

استاندار خود را قائم مقام و حاکم شهر معرفی کند

مهنوش مومنی ضمن ابراز نارضایتی از اقدامات استاندار می‌گوید پروژه شش دروازه میدان مشتاق را مصوب کردیم و اجرا کردیم و برای تامین هزینه‌های آن حقوق کارگران شهرداری را نپرداختیم ولی بعد در لیست اقدامات استانداری آورده می‌شود.

او با اشاره به حضور کم رنگ اعضای شورا در فضای مجازی می‌گوید  استاندار شورای شهر را تعطیل کند و خود به عنوان قائم مقام و حاکم شهر معرفی کند و حکومت کند مانند خیلی از کشورهای دیگر.

وی معتقد است برای همه چیز در استان شورا وجود دارد از جمله شورای قضایی، اداری، سیاسی و… ولی فقط مسائل شهری نیاز به حضور ما ندارد و ما حتی در افتتاح خیابان استقلال حتی مانند مردم عادی دیگر هم حضور نداشتیم.

سازمان نظام مهندسی پول زیادی از مردم می‌گیرد

حجت الاسلام ربانی زاده نسبت به عملکرد سازمان نظام مهندسی هم شکایت کرده و می‌گوید برای تایید پروانه ساختمانی به ازای هر متر مربع ۳۰ هزار تومان از افراد دریافت می‌شود درحالی که در بقیه شهرها یا اصلا پولی گرفته نمی‌شود یا مبالغی مانند هر متر مربعی ۸هزار تومان است.

او خواستار توضیح شهردار در این باره نیز شد که شهردار آن را به هفته آینده موکول کرد.

قیمت آب شرب ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند

فتح الله مویدی بالاخره از تصویب قیمت آب برای شهر کرمان بعد از جلسات زیاد خبر داد و گفت مبلغ جدیدی نسبت به مبلغ قدیم با ۵۰ درصد افزایش روبه رو است.

او می‌گوید البته این مصوبه باید به وزارت نیرو فرستاده شود و اگر تایید شد قابل اجرا است.

رئیس شورا و شهردار ملاحظات در پل امیرکبیر کنار بگذارند

سخنگوی شورا که شب پر انتقاد را پشت سر می‌گذاشت صحبت بعدی آن پروژه پل امیرکبیر بود. او می‌گوید با توجه به این که این پل هنوز قرارداد ندارد و کار هم پیشرفت فیزیکی زیادی نداشته شهردار و رئیس شورا با ملاحظات را کنار بگذارند و در صورت این که شاهد فشار مالی زیاد به شهرداری هستند آن متوقف کنند.

رئیس شورا در این باره گفت این پروژه هزینه مالی کوتاه مدت برای شهرداری ندارد و در حال حاظر فقط مقداری راه مردم برای عبور و مرور بسته شده است.

تاکید اعضا بر شروع نشدن پروژه میدان مشتاق

ایرانمنش یکی از اعضای شورا خطاب به رئیس شورا می‌گوید درباره این پروژه ما نگرانیم و این طرح ارائه شده ایرادات زیادی داشت و نباید شروع شود و صبح شاهد کلنگ زنی این پروژه نباشیم.

رئیس شورا ورود به این بحث را خارج از دستور کار جلسه خواست و گفت یک جلسه جدا برای این پروژه گذاشته می‌شود و جزئیات آن دقیق بررسی می‌شود.

فراخوان برای بیلبوردهای تبلیغاتی

یوسف پنجعلی زاده با اشاره به این بیلبوردهای تیلیغاتی جز درآمد پایدار برای شهرداری حساب می‌شود می‌گوید قرار است تعدادی بیلبوردهای تبلیغاتی در ازای عملیات‌های عمرانی به پیمانکاران  داده شود که باید در این فراخوان داده شود.

او گفت ما دو پیشنهاد داریم که شهرداری فراخوان را انجام دهد و متناسب با تعداد سال قرارداد به شهرداری پول دهند یا این که شهرداری کار ساخت این‌ها را انجام دهد و بعد به صورت اجاره‌ای به پیمانکاران تحویل دهد.

وی همچنین از ساخت ۳۰۰ بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر برای امور مذهبی و… خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9022
1 نظر
  1. محمد می گوید

    خدارو شکر که این شورا داره تموم میشه همش افراد غیر متعهد و غیر متخصص
    جز چند نفر
    اعضای محترم شورا لطفا در خصوص وضعیت رانندگی در سطح شهر و فرهنگ سازی دراین زمینه اقدام نمایید
    رانندگان بدون توجه به رعایت موارد ایمنی (نداشتن اینه ، بوق چراغ خطر و امثالهم )عبور مرور می کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.