شروع طرح ریحان و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

روزشمار هفته زن
روز شنبه، چهار اسفند، زن ، اندیشه و خودباوری نام گرفته است.
روز یکشنبه، زن، امنیت اجتماعی و مسوولیت پذیری، روز دوشنبه، زن، نقش آفرینی و نقش های چندگانه، تعادل در مشاغل کاری و خانوادگی نام گرفته است.
روز سه شنبه، (تولد حضرت فاطمه«س») زن، معنویت سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی، اسلامی، چهارشنبه، زن، کارآفرینی، تاب آوری و اقتصاد ملی، پنجشنبه، زن، اصلح الگوی مصرف و شکوفایی اقتصادی خانواده، جمعه، زن، عدالت مشارکت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نام گرفته است.
ازدواج یک هزار زوج در مصلی
فاطمه السادات حسینی، ضمن اعلام برگزاری، دو هزار برنامه در ادارات و مجامع عمومی گفت: همه این برنامه ها با محوریت میلاد حضرت فاطمه(س) است. 7اسفند ماه جشن ازدواج، یک هزار زوج در مصلی امام علی شهر کرمان، برگزار می شود که هدف از اجرای این مراسم، معرفی فرهنگ ازدواج آسان به جامعه است، زوج های این جشن، تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند.
18 هزار دانش آموز پایه دهم، سفیران فرهنگی
این مقام مسوول از دیگر برنامه های هفته زن را، ایجاد کارگاه های آموزشی با رویکرد تحکیم خانواده اعلام کرد و ادامه داد:طرح سفیران فرهنگی، آموزش، مشاوره و مهارت آموزی قبل از ازدواج برای 18هزار دانش آموز پایه دهم در استان انجام می گیرد.
راه اندازی بوستان خانواده
بوستان فرهنگی خانواده نیز در همه شهرستان های استان، به مناسبت سه اتفاق تولد حضرت فاطمه(س)، روز درختکاری و سالروز تاسیس بنیاد شهید در اسفند ماه راه اندازی شده و قرار است، نام این بوستان از بین زنان شهید استان، مادران شهید و یا القاب حضرت فاطمه انتخاب خواهد شد. دیدار با خانواده معظم شهداء، سرکشی از خانواده مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توسط مدیران، برنامه های جشن برای سالمندان و … از دیگر برنامه های هفته زن در کرمان است.
اجرای طرح ریحان برای زنان آسیب دیده
حسینی در ادامه از افتتاح خانه مهارت، راه اندازی صندوق های کارآفرینی ، ایجاد نمایشگاه های هفتگی و بازارچه های خود اشتغالی نام برد و ادامه داد: طرح ریحان در حوزه اجتماعی استان با محوریت ارایه مباحث آموزشی، مسائل روانشناختی، اجتماعی، اشتغالزایی و اقتصادی طی یک سال برای زنان آسیب دیده اجرا خواهد شد.
800زن حاشیه نشین تحت حمایت ان جی او ها
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری درآخر از توانمند سازی 800 زن سرپرست خانوار(بی سرپرست، بدسرپرست) به کمک ان جی او ها، در حاشیه شهرها گفت و اعلام کرد، این طرح در هفته زن آغاز و تا سه سال ادامه دارد، تا کنون 600نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.