شرکت ۳۰ نفر در کارگاه داستان‌نویسان استان در سرچشمه

به گزارش ایسنا مهدی محبی کرمانی روز شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی در فرهنگسرای مس سرچشمه گفته یکی از برنامه هایی که در مجموع وظایف انجمن داستان است آموزش داستان نویسی به جوانان پرانگیزه و پراستعداد و با خلاقیت می باشد.

وی افزود که این ظرفیت باید بر اساس تکنیک داستان نویسی مورد آموزش قرار گیرد و بر این اساس هماهنگی هایی با روابط عمومی مس منطقه کرمان شد و مس منطقه کرمان که همیشه حامی فرهنگ و هنر استان هستند از این جریان استقبال و کارگاه سه روزه ای در سرچشمه داشتیم و داستان نویسان در آن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه دوره بعد این کارگاه به میزبانی گل گهر برگزار می شود، ادامه داد که تلاش این بود که دوستان جوانتر را به کلاسها دعوت کنیم که آموزشهای کمتری دیده بودند. در استان ظرفیت قوی و ناشناخته داستان  وجود دارد. این ظرفیت و توان اگر به بالفغل تبدیل شود صدای داستان استان بلندتر از آن خواهد بود که اکنون است.

محبی کرمانی با قدردانی از مس منطقه کرمان بخاطر میزبانی از این کارگاه سه روزه، خاطرنشان کرد: «صنعتی به اندازه مس که اینگونه احساس مسئولیت اجتماعی را داشته باشد ندیده بودم. مدیریت این شرکت مسئولانه به مسئولیت اجتماعی اعتقاد دارد و حضور آقای میرافضلی در روابط عمومی این مجموعه غنیمتی برای فرهنگ و هنر استان است.»

مدیر روابط عمومی مس منطقه نیز در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی داستان نویسی در فرهنگسرای مس سرچشمه اظهار کرد: « منطقه سرچشمه پیشینه چندین ساله دارد و مجتمع مس سرچشمه چهل است که راه اندازی شده اما منطقه سرچشمه تاریخ دیرینه ای دارد.۱۵ هزار نفر در کارخانجات مس سرچشمه مشغول به کار هستند و این افراد نماینده فرهنگهای مختلف استان کرمان و خارج از استان هستند.«

وی با اشاره به ظرفیتهای موجود در مجتمع مس سرچشمه، افزود که  داستان نویسان می توانند از این ظرفیت استفاده کرده و آنها را به مخاطبان خود معرفی کنند. با تجربه ۳۰ ساله ای که در این مجموعه دارم مجتمع مس سرچشمه جذابیتهای داستانی خود را دارد و می توان آن را به نگارش درآورد و ما آمادگی داریم این اتفاق بیفتد و امکانش را فراهم می کنیم. داستان نویسان زیادی از این مجموعه بازدید کردند و برای آنها جدابیت داشته است.

وی با ابراز خرسندی از نگارش روایتهای موجود در مس به متن ادبی، خاطرنشان کرد: شاید عظمت صنعتی و این مجموعه در کشور بی نظیر باشد چرا که محیط خاصی است.ادبیات کارگری ممکن است جذابیت های دهه ۴۰ و ۵۰را نداشته باشد اما افراد نیز از نسل جدید هستند و شرایط فرهنگی  زیستی خاصی دارند.

میرافضلی با بیان اینکه این موضوع جنبه تبلیغاتی ندارد می گوید که این موضوع به نفع داستان است و هم داستان متنفع می شود و هم مجموعه مس، لذا شاید دوستان نگاهی به مجموعه داشته باشند که ما غافل بودیم.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13445
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.