۲۰۰هزار نفر افغانی غیر مجاز در استان

علیرضا رزم حسینی ظهر شنبه در دیدار با هیئت کمیسریای اتحادیه اروپا اظهار کرده در دولت یازدهم چند هیئت خارجی برای بازدید از وضعیت پناهندگان به استان کرمان سفر کرده‌ و کمک‌های ناچیزی هم در این خصوص به پناهندگان داده‌شده است که قدردانی می‌کنیم.

وی اضافه کرده وقتی یک پناه‌جو وارد کشوری می‌شود طبعاً مشکلات زیادی را در بخش‌هایی چون تحصیل، سلامت، بهداشت، امنیت، فرصت‌های شغلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی به همراه دارد.

رزم حسینی می گوید که بر اساس آمار موجود ۱۰۷ هزار نفر مهاجر افغان مجاز و ۲۰۰ هزار نفر غیرمجاز در استان کرمان زندگی می‌کنند.

وی تعداد دانش آموزان افغان مشغول به تحصیل در استان کرمان را ۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفته این تعداد به حدود۱۲۰۰کلاس درس احتیاج دارند که در این راستا اتحادیه اروپا تنها به راه‌اندازی ۲۵ تا ۳۰ کلاس در استان کرمان کمک کرده است.

استاندار کرمان با اشاره به وضعیت سلامت و بهداشت مهاجران افغان می‌گوید عمده این افراد مهاجر دارای بیماری‌هایی هستند که مجبور هستیم برای سلامت جمعیت سه‌میلیون‌نفری استان کرمان آن‌ها را در قرنطینه‌هایی نگهداری کنیم و این امر ما را متحمل هزینه‌های زیادی کرده است.همچنین هزینه‌های مربوط به امنیت مهاجران افغانستان توسط ایران پرداخت می‌شود این در حالی است که حضور هرکدام از این مهاجران در اروپا نیز می‌تواند مشکلاتی را برای آن منطقه به وجود آورد؛ اشراف اطلاعاتی و امنیتی در تعداد افراد استان اجازه هیچ‌گونه حرکتی را تاکنون نداده است.

وی تصریح کرده با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی مجبوریم گاهی سیاست‌هایی را دنبال کنیم که حداقل آثار فرهنگی در جامعه ما داشته باشند تا بتوانیم سلامت فرهنگی جامعه را از این طریق حفظ کنیم.وجود مهاجران اثرات ناگوار دیگری را هم این میزبانی طولانی‌مدت به وجود آورده است و آن وجود فرزندان بی‌سرپرست است که بخشی از آن حاصل ازدواج‌هایی است که با ایرانیان انجام‌شده است.

استاندار کرمان تاکید کرده ما با توجه به سیاست های دولت مرکزی و دولت جمهوری اسلامی ایران و مسائل اخلاقی میزبان مهاجران افغانی هستیم و اتحادیه اروپا هم که مدعی نوع دوستی و کمک به مهاجران است امیدواریم کمک های بیشتری را انجام دهد و این کمک ها در واقع کمک به اروپاست چرا که اگر ما اتباع افغانستانی را رها کنیم از طریق ترکیه وارد اروپا خواهند شد.

مهاجرت افغان‌ها به ایران سابقه‌ای دیرینه دارد، به ویژه طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی، ایران میزبان بزرگترین جمعیت پناهنده افغانستانی بوده است.
مهاجرت افغان‌ها به ایران سابقه‌ای دیرینه دارد، به ویژه طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی، ایران میزبان بزرگترین جمعیت پناهنده افغانستانی بوده است.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=5207
1 نظر
  1. Sp می گوید

    ۲۰۰ هزار نفر ؟ چه خبره همین افغانیایی که ایرانن چند سال دیگه که برن از ایران دشمن ایران میشن هم خودشون هم بچه هاشون به ایرانیا فحش میدن اینا رو بیرون کنید بهشون کار ندید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.