شناسایی چهار مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در جنوب استان

به گزارش مهر، سرور سنجری روز سه شنبه با اشاره به شناسایی ۱۰ مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در جنوب استان کرمان طی سال جاری گفته آزمایش های لازم برای تایید بیماری از تمامی این افراد گرفته شد و در نهایت احتمال بیماری در شش نفر از آنها رد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار نفر دیگر مشکوک به بیماری هستند می گوید دو نفر از این افراد در کرمان و دو نفرهم در جیرفت بستری هستند. به گفته سنجری از این تعداد یک نفر زن از شهرستان رودبار جنوب، و سه نفر مرد از شهرستان های کهنوج، فاریاب و عنبرآباد هستند.

بنا به اظهارات او نمونه های این افراد به آزمایشگاه پاستور تهران ارسال  و جواب آزمایش این چهار نفر در حال حاضر تایید نشده است.

تب کریمه کنگو از جمله بیماری های قابل انتقال از دام به انسان است که نشانه درمانگاهی مشهودی در دام های آلوده ندارد. دامداران، کارکنان کشتارگاه ها، قصابان، کشاورزان و به ویژه روستائیان و عشایر از جمله گروه های در معرض خطر این بیماری هستند.

بیماری تب کریمه کنگو در دام هیچگونه علائم مشهودی ندارد، اما ویروس در محیط خارج از بدن و لاشه دام پایداری دارد، بنابراین باید از ذبح دام در خارج از کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی و خرید گوشت از اماکن غیربهداشتی و غیرمجاز خودداری و صرفاً از دام های کشتار شده در کشتارگاه های مورد تائید دامپزشکی استفاده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12124
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.