شهداد یکی از قطبهای گردشگری جهان

محمود وفایی بر لزوم افزایش پنج برابری آمار حضور گردشگران در کرمان اشاره کرد و گفته در حال حاضر شاهد افزایش این آمار هستیم. وی با اشاره به نقش صنعت تورریسم در رونق اقتصادی  این صنعت را درپیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی موثر دانست.

او راه اندازی ۲۵ واحد بوم گردی در بخش شهداد را از اقدامات موثر دولت عنوان کرده و افزود که واحد بوم گردی کاشکیلو(کاشکیلو غلاف شکوفه نخل است که از آن عرق خوش طعم که دارای خواص درمانی است به دست می آید) با رعایت اصول فنی و استانداردهای لازم می تواند به عنوان الگوی راه اندازی دیگر اقامتگاههای گردشگری استان معرفی شود.

به گفته وفایی سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی ماهان در شهداد سبب شکوفایی ظرفیتهای این منطقه خواهد شد.و رشد گردشگری منطقه شهداد رشد اقتصادی استان را در پی خواهد داشت.

لازم به ذکر است كویر شهداد كه در حاشیه غربی دشت لوت و در شرق كوههای كرمان واقع شده، منطقه ای خشك میزان باران آن سالانه از ۵/۴ میلیمتر تجاوز نمیكند.کویر شهداد کرمان یکی از زیباترین مناظر کویری ایران در دل کویر لوت است. این کویر به دلیل وجود بلندترین تپه های شنی،کلوت های بی نظیر و رودخانه شور در دنیا بی نطیر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4168
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.