شوراهای اجتماعی محلات در کرمان تشکیل می‌شود

سیدمهران عالم‌زاده صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه در ایام فاطمیه (س) قرار داریم و تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: متاسفانه در گذشته ساختارهای لازم در حوزه فرهنگی اجتماعی در شهرداری کرمان وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم ساختار هرمی حوزه فرهنگی اجتماعی را فعال کنیم نیاز داشتیم تا شهرداران محله را هم درگیر کنیم افزود: در حال حاضر حدود 30 شهردار محله داریم که برای تکمیل این کار به حدود 170 تا 180 شهردار محله نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، شهردار کرمان با بیان اینکه شهرداران محله نیاز است از افراد متخصص تشکیل شود تا در ابعاد مختلف شهر رشد کند گفت: با مصوبه شورای شهر از معتمدین و افراد مورد اعتماد مردم، مساجد و پایگاه‌های بسیج که منتخب مردم هستند شورای اجتماعی محله‌ها تشکیل شد و از میان اعضای شورای اجتماعی یکنفر به‌عنوان شهردار محله معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر افرادی به‌عنوان شهردار محله هستند که تنها در حد اسم است یادآور شد: شهردار دوره‌های گذشته فردی را منصوب کردند که در بعضی محلات آن فرد یا از آن محله نقل مکان کرده و یا محبوبیتی ندارد اما در شرایط فعلی برنامه‌ریزی شده که شهردار محله از طرف شورای اجتماعی محل معرفی می‌شود.

در این جلسه محمدعلی جوشایی معاون فرهنگی هنری شهردار کرمان با بیان اینکه شوراهای اسلامی موظف به ایجاد مشارکت مردم هستند اظهار داشت: تشکیل شوراهای اجتماعی محلات در این راستا و یکی از این راهکارهای جلب مشارکت مردمی است.

وی با اشاره به اینکه در کشور جزو استان‌های سوم یا چهارم هستیم که شوراهای اجتماعی محلات را تشکیل دادیم و ادامه آن را پیگیری می‌کنیم افزود: ستاد راهبردی شوراهای اجتماعی محلات باید تشکیل شود و درخواست داریم که نماینده ولی‌فقیه در استان از آن حمایت کند.

معاون فرهنگی هنری شهردار کرمان با بیان اینکه استانی هستیم که آسیب‌های اجتماعی در آن خودنمایی می‌کند و نیاز است که با مشارکت مردم در جهت رفع مشکلات هر محله اقدام کنیم گفت: 73 محله شناسایی شده است که در آنها انتخابات شوراهای اجتماعی تشکیل می‌شود و این انتخابات پنج محله پنج محله برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23583
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.