ضرورت توسعه تفکر پیشگیرانه در زمینه معلولیت ها

به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده در آیین افتتاح خانه کوچک معلولان ذهنی خفیف ویژه دختران زیر 14 سال نیازهای آموزشی معلولان ذهنی را بسیار مهم برشمرد و افزود: رویکردهای تخصصی برای حمایت از افراد معلول و همچنین توانمندسازی این گروه به منظور استقلال آنان در جامعه ضروری است.

وی با تأکید بر ارائه رویکردهای پیشگیرانه در جامعه گفت: برای آموزش خانواده ها و زوج های جوان در راستای پیشگیری از معلولیت ها و کاهش هزینه های توانبخشی باید برنامه داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اظهار خرسندی از وضع قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اجباری شدن آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج تصریح کرد: این طرح از سوی استان کرمان ارائه و منجر به کاهش تولد نوزادان معلول در این استان شده است.

صادق زاه یکی از اهداف مهم بهزیستی را توانمندسازی گروه های معلول دانست و افزود: باید با ارائه آموزش های مناسب به گروه های هدف بویژه معلولان ذهنی شرایط زندگی بهتر و استفاده از حقوق شهروندی را در آنان افزایش دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه باید طوری معلولان را توانمند کرد که حق آنها است بیان داشت: در دهه اخیر با رویکرد دولت بهزیستی به آموزش توان‌ خواهان به خوبی توجه کرده اما هنوز در آموزش ‌های اثرگذار جای کار داریم.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه بیش از این است که در حوزه آموزش فعالیت کنیم خاطرنشان کرد: راه‌ اندازی خانه ‌های کوچک در توانمندسازی معلولان بسیار موثر و با اهمیت است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه در گذشته شرایط به‌ گونه ‌ای بوده که در این حوزه کمتر توجه شده گفت: جامعه امروز نیازمند توجه بیشتری برای پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی است.

بررسی روز| مناسب‌سازی فضای شهر کرمان برای معلولان از حرف تا عمل

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20885
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.