طرح ثبت الکترونیکی اسناد در جنوب کرمان آغاز شد

طرح ثبت الکترونیکی اسناد جنوب استان کرمان ظهر امروز با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در شهرستان جیرفت آغاز شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در حاشیه بازدید از روند اجرای این طرح در جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت و آرشیو الکترونیکی اسناد یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم سازمان ثبت اسناد برای برون‌رفت از آرشیو سنتی و تسریع در خدمت رسانی به مردم است.

احمد تویسرکانی بیان داشت: ثبت کاغذی در سازمان اسناد سابقه‌ای 100 ساله دارد که این روند در بلند مدت سبب بروز مشکلاتی و از بین رفتن اسناد می‌شد و لازمه حفظ این اسناد اجرای طرح ثبت الکترونیکی اسناد بود کهه در شهرستان جیرفت اجرایی شد.

وی با بیا اینکه بسیاری از اسناد در حال پوسیدگی و از بین رفتن بودند، افزود: با اجرای این طرح از تخریب اسناد، تعددی و تخلف جلوگیری می‌شود و در پی آن، افزایش اعتماد عمومی و حفظ حقوق مردم را داریم.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور گفت: در زمینه طرح کاداستر هم اقدامات خوبی در سازمان ثبت اسناد شکل گرفت که هم اکنون روند اجرایی آن به دلیل کمبود اعتبار کند شده و امیدواریم با تخصیص اعتبار در مجلس در بودجه 97 روند اجرایی طرح کاداستر و ثبت املاک و منابع ملی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

رئیس اداره ثبت اسناد شهرستان جیرفت نیز گفت: بیش از 200 هزار پرونده ثبتی در جنوب استان کرمان وجود دارد که بیش از 3 میلیون برگ را شامل می‌شود و در طرح ثبت الکترونی اسناد در جنوب لحاظ می‌شوند و آرشیو کاغذی و پرونده‌های دستی جمع‌آوری می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16760
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.