عامل اصلی مرگ‌ومیر در کرمان تصادف عابران پیاده | نامگذاری روز فرهنگ کرمان تا اویل دی‌ماه

در این جلسه شورای شهر کرمان از سوی ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت شورا مطرح شد که عامل اصلی مرگ‌ومیر در کرمان تصادف عابران پیاده است.

معصوم زاده تاکید کرد که یکی از این نقاط پُر مرگ‌ومیر در شهر کرمان شهرک «ولایت» است که نیاز به پل عابر پیاده دارد.

او در ادامه از شهرداری خواست که در خصوص شناسایی محل‌های نیازمند خط‌کشی عابر پیاده ورود و اقدام کند.

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای شهر کرمان نیز در این جلسه شورای شهر گفت که تعدادی سرعت‌گیر قبل از بهره‌برداری بعضی از زیرگذرها در مسیر احداث شدند اما حالا که پروژه به بهره‌برداری رسیده این سرعت‌گیرها حذف نشده که موجب اعتراض و انتقاداتی از سوی مردم شده است.

سید مهران عالم زاده، شهردار کرمان در این خصوص گفت که سرعت‌گیرهای زیرگذر پروژه ابوذر برداشته و مسیر آسفالت شده. همچنین در خصوص حذف سرعت‌گیر در دیگر زیرگذرها هم پیگیر هستیم.

در ادامه این جلسه شورای شهر کرمان نیز موضوع تملک زمین‌های اطراف پروژه قلاع دختر و اردشیر با توجه به این‌که این پروژه ملی است و آیا شهرداری برای تملک باید هزینه کند یا خیر بحث و بررسی شد.

شهرداری کرمان پیشنهاد دارد که هزینه تعدادی از تملک‌ها را برای سرعت بخشیدن به پروژه متقبل شود که این پیشنهاد شهردار در جلسه شورا مورد رای گیری قرار گرفت و نهایتاً با هشت رای موافق مورد تصویب و موافقت شورا قرار گرفت.

در ادامه زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا گفت که نشست محلات یک سال و نیم است که برگزار نشده، امیدواریم سازوکار این موضوع فراهم شود تا پاسخگوی مشکلات مردم باشیم.

علی بهرامی، نایب‌رییس شورا و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز در ادامه این جلسه در خصوص نامگذاری روز فرهنگی کرمان گفت: کارکرد اول نامگذاری این روز این موضوع است که کرمان یکی از کلان‌شهرهای کشور است اما سیمای مقصد گردشگری مناسبی ندارد و این موضوع در شان کرمان نیست و با نامگذاری یک روز به‌عنوان روز فرهنگ می‌توان در جهت تحقق این موضوع پیش رفت.
او ادامه داد: «کارکرد دوم روز فرهنگی کرمان، انسجام اجتماعی است و اگر بتوانیم روزی را انتخاب کنیم که مربوط به مردم باشد و به هیچ نهادی مربوط نباشد بهتر است.»
نایب‌رییس شورا خاطرنشان کرد: «بررسی‌هایی در خصوص نامگذاری روز فرهنگ کرمان صورت گرفته که نهایتا دو روز 17 دی «روز تولد خواجوی کرمانی و کلنگ زنی دانشگاه باهنر» و 15 دی «روز ثبت ملی قبه سبز» برای انتخاب به‌عنوان روز فرهنگی کرمان مدنظر است که مقرر شد اوایل دی‌ماه بررسی‌های لازم صورت گیرد و نتیجه نهایی در خصوص نامگذاری این روز اعلام شود.

وجود تیم‌های آلونک سازی در شهر کرمان | به دلیل عدم همکاری ارگان‌های مسوول در ریشه‌کنی تکدی گری موفق نبوده‌ایم

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21290
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.