غرامت بی درایتی گذشتگان را ما باید پرداخت کنیم

به گزارش ایسنا “علیرضا رزم حسینی” در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اظهار کرد که مدیریت یکپارچه آب و خاک در استان هدف اجرای طرح همیاران آب بود، زیرا به دلیل عدم مدیریت یکپارچه شاهد نابسامانی در حوزه آب و مصرف بی رویه آب هستیم.

وی افزود: «صرفه جویی ۵۰۰ میلیون مترمکعبی طرح همیاران آب رقم حیرت انگیزی است، زیرا سرمایه گذاری ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی برای انتقال آب از خلیج فارس تنها برای ۹۰ میلیون مترمکعب است.»

رزم حسینی تصریح کرد که در اجرای اقتصاد مقاومتی و فعالیت معین های اقتصادی در مناطق استان، کارهای خوبی صورت گرفته و قرارگاه خاتم در رودبار چاه های آب شور را به آب شیرین تبدیل کرده است.

به گفته رزم‌حسینی معین های اقتصاد مقاومتی هم دانش و مدیریت و هم سرمایه را به استان آورده‌اند که این به معنی توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی مردمی است.

استاندار کرمان با تشکر از همکاری و پیگیری اعضای شورای حفاظت منابع آب استان در اجرای طرح همیاران آب، می‌گوید که نخستین استانی که شورای حفاظت منابع آب را با حضور وزیر نیرو تشکیل داد و مرتب مسائل پیگیری را می کند، استان کرمان است و طرح همیاران آب طرح عملیاتی، کاربردی و قابل رصد است.

وی افزود که هزینه ناکارآمدی و عدم درایت گذشته را ما پرداخت می کنیم و زمانی که چاه‌های غیرمجاز حفر شده و مسائل دیگر اتفاق افتاده و شرایط بحرانی شده، می خواهیم طرح تعادل بخشی را اجرا کنیم.

رزم حسینی تصریح کرد که سیاست مدیریت استان برای حفظ محیط زیست است و انتقال آب فقط برای تقویت شرب استان است و تونل انتقال آب که در استان در دست اجراست، خط ترانزیت کشوری خواهد بود و براساس سیاست‌های وزارت نیرو انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ایران انجام می شود

وی اظهار کرد که به دلیل ناهماهنگی‌ها، عدم توازن صد ساله را در استان داشته ایم که در یک دوره رفع نمی شود اما تلاش برای رفع آن آغاز شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12655
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.