فرماندار كرمان :سرشماری جامع ترین پایه تصمیم گیری کشور است

بنا به گزارش روابط عمومی فرمانداری کرمان محمد علی توحیدی در گردهمایی مدیران مدارس گفته موفق بودن سرشماری تاثیرات فراوانی برجامعه خواهد داشت.این گردهمایی به منظور مشارکت  فرهنگیان و ترغیب شهروندان به مشارکت در سرشماری سال ۹۵ برگزار شد.

به گفته توحیدی در سرشماری مؤلفه های مختلفی از جمله جمعیت، سن، تحصیلات، کار و اشتغال، تابعیت و دهها اطلاعات فردی که پایه تصمیم گیری مملکت است اخذ میشود. اگر آمار صحیحی از جمعیت و مؤلفه های مربوط به آن نداشته باشیم قطعاً کشور در بسیاری از تصمیمات دچار مشکل و خطا خواهد شد.

وی می گوید که کرمان کلان شهری فرهنگی است و مردم عزیز متناسب با آن بایستی در اینگونه کارها همکاری نمایند. با توجه به ضعف امکانات اینترنتی در جنوب استان وظیفه مردم مرکز استان است که با مشارکت بالا باعث شوند معدل استان پایین نیاید.

او ضمن تاکید مکرر بر اهمیت اطلاعات درست دادن به نقش و تاثیر آمار و اطلاعات در تصمیمات کلان کشور تاکید دارد و می گوید یکی از مشکلات فعلی استان و شهرستان عدم وجود آمار دقیق و صحیح  است.

توحیدی به نمونه هاییی اشاره دارد و می گوید مثلا براساس آمار،جمعیت دانش آموزی کشور قریب به ۱۳ میلیون نفر است. یعنی حدود ۱۵درصداز کل جمعیت کشور اگر بر همین اساس جمعیت دانش آموزی کرمان را  محاسبه کنیم. چیزی معادل ۷۰تا ۸۰هزار دانش آموز باید در کرمان زندگی کنند. در حالیکه طبق آمار رسمی در حال حاضر ۱۵۰هزار دانش آموز در دوناحیه ی کرمان در حال تحصیل هستند. این نشان می دهد که پایه سرشماری و آمار در سال ۹۰ درست و دقیق نبوده و باعث شده در تمام ابعاد اعم از تخصیص اعتبار، تصمیمات اتخاذ شده ، تدابیر و پیش بینی های لازم و … دچار مشکلات فراوان شویم که نمونه بارز آن تراکم کلاس های شهر کرمان تا حدود ۳۷ نفر دانش آموزاست.
وی خواستار مشارکت فراگیر مردمی در ثبت نام اینترنتی بر پایه ارائه اطلاعات و داده های صحیح و دقیق طبق هر آنچه که سامانه درخواست کرده شد و یادآوری کرد که  معلمین هادیان جامعه هستند لذا این انتظار است که بتوانند این موضوع را به خوبی تبیین کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3598
1 نظر
  1. […] مهرماه به منزله سرشماری است.لازم به یادآوری پیش از این فرماندار کرمان بر اهمیت سرشماری تاکید کرده […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.