فلاح: وظیفه هلال احمر در کوهبنان اسکان اضطراری زلزله زدگان بود

مدیر جمعیت هلال احمر استان کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ به تشریح برنامه‌های سازمان هلال احمر استان در هفته پیش رو پرداخت و با اشاره به شعار هفته هلال احمر “همه جا برای همه” گفت: جشن پیاده روی خانوادگی اعضای جمعیت هلال احمر(روز گذشته برگزار شد)، دیدار با مقامات استانی، حضور گسترده اعضا در نماز جمعه، برگزاری دوره‌های کمک اولیه، افتتاح پایگاه امدادی کارخانه لاستیک بارز از جمله برنامه‌های سازمان هلال احمر در هفته جهانی صلیب سرخ هستند.

رضا فلاح ادامه داد: سال 96 سال سختی برای هلال احمر بود و حوادث زیادی در کشور رخ داد اما مردم هیچ زمانی احساس تنهایی نکردند. بیش از هزار حادثه ثبت شد و سعی کردیم با افزایش آموزش‌ها مدت زمان حضور در حادثه را کاهش دهیم. حداکثر زمانی که پس از وقوع حادثه در محل حضور پیدا کردیم 13 دقیقه بود.

وی افزود: از مجموع افرادی که در سوانح رانندگی در خودرو گرفتار شده بودند، 556 نفر رهایی پیدا کردند.

فلاح در خصوص خدمت رسانی هلال احمر در زلزله کوهبنان گفت: وظیفه ما اسکان اضطراری بود و از همان روز اول این کار انجام شد و یک روز بعد چادر، حیطر، والر و پتو بین زلزله زدگان توزیع شد. 900 نیروی امدادی در منطقه کوهبنان فعالیت کردند.

محمد حیدری پور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه هر خانواده باید یک امدادگر داشته باشد، گفت: هر اندازه که هلال احمر حضور پرقدرتی در زمان وقوع حوادث داشته باشد، اما با آموزش و افزایش آگاهی در جامعه، تلفات کاهش پیدا خواهند کرد.

وی با تاکید بر بازآموزی دوره‌های تخصصی توسط هلال احمر گفت: کاهش تلفات در حوادث سال گذشته ناشی از برگزاری همین دوره‌ها بود که دوره‌های استانی، کشوری و حتی بین المللی برگزار شد.

حیدری پور در خصوص تعداد تیم‌های نجات جمعیت هلال احمر استان در حوادث سال گذشته گفت: سال گذشته 1700 تیم در عملیات‌ها ما را همراهی کردند که این تیم‌ها از حضور شش هزار نفر تشکیل شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر راه‌اندازی اسب‌سواران امدادی را کاری نو در کشور دانست که در سال 96 در استان انجام شد و افزود: در مناطقی که امکان عبور خودروهای امدادی نباشد از اسب استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با وجود کمبود منابع مالی سعی کردیم از تجهیزات به بهترین شکل استفاده کنیم. شاید وضعیت خدمت رسانی عالی نباشد اما مطلوب است. ضمن اینکه سه پایگاه جاده‌ای در گل گهر سیرجان، پل بهادرآباد و مسجد صاحب الزمان به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در استان اضافه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17526
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.