لبنیات سنتی عامل اصلی انتقال تب مالت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مصرف لبنیات سنتی را عامل اصلی انتقال بیماری تب مالت دانست و گفت: این بیماری برای کشور و افراد بسیار پرهزینه است بنابراین مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خانه ملت احمد حمزه در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر شیوع بیماری تب مالت در کشور، گفت: این بیماری مشترک میان انسان و دام است و از انسان به انسان منتقل نمی شود.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیماری تب مالت از طریق مصرف فرآورده های دامی به ویژه لبنیات منتقل می شود، افزود: مصرف لبنیات سنتی عامل اصلی انتقال بیماری تب مالت است از این رو با توجه به افزایش شیوع ویروس تب مالت در فصل بهار و هشدارهای وزارت بهداشت نیاز است مردم در شرایط فعلی از مصرف لبنیات سنتی مانند بستنی، شیرفله و پنیرهای باز خودداری و اجتناب کنند.

وی با هشدار نسبت به شیوع تب مالت در کشور، ادامه داد: شهروندان باید از لبنیات پاستوریزه و استریلیزه استفاده کنند زیرا استفاده از شیرخام و نجوشیده یا فرآورده های حاصل از این نوع شیر موجب ابتلای مصرف کننده به بیماری تب مالت می شود.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به تب مالت، تصریح کرد: این بیماری برای کشور و افراد بسیار پرهزینه است بنابراین نیاز است ارگان های نظارتی نظارت بیشتری را بر عرضه کنندگان فرآورده های لبنی داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، نهادهای فرهنگی، صدا و سیما و رسانه ها باید اقدامات پیشگیرانه مناسبی را داشته باشند و همچنین سازمان دامپزشکی باید با شناسایی دام های آلوده و درمان آنها از شیوع ویروس تب مالت پیشگیری کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17193
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.