ماجرای قرارداد ۷۵۰ میلیون تومانی مدیرعامل گل‌گهر چه بود؟

افشای امضاء قرارداد همکاری به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال میان شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با روزنامه دنیای اقتصاد برای برگزاری نهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران از جمله خبرهایی است که در روزهای اخیر در محافل مطبوعاتی به دفعات به گوش می‌رسد.

همایشی که قرار است در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای تهران برگزار شود.

این در حالی است که طی هفته‌های گذشته بسیاری از شهروندان کرمانی خبرهایی مبنی بر کناره‌گیری ناصر تقی‌زاده از مدیرعاملی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر را دنبال می‌کردند.

او که در اردیبهشت ۹۴ از سوی هیات مدیره گل‌گهر با کسب اکثریت آراء به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شده بود در آذرماه ۹۷ و با گذشت سه سال خبر رفتنش در محافل رسانه‌ای به شدت اوج گرفت.

با وجود آنکه خبر رفتن او در بسیاری از رسانه‌ها دست به دست می‌شد اوایل دی‌ماه اما خبر رسید که ۹ نماینده مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در غیاب شهباز حسن‌پور نماینده شهرستان‌های بردسیر و سیرجان، با تقدیر از عملکرد ناصر تقی‌زاده از وزرای صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد درخواست کردند تا وی همچنان به فعالیت خود در شرکت گل‌گهر سیرجان ادامه دهد.

این در حالی است که یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد چند روز بعد از این ماجرا، از عدم حمایت خود از این تصمیم‌گیری خبر داد و اعلام کرد هدف نمایندگان از امضای آن نامه حمایت از عملکرد کارخانه گل‌گهر بود و نه شخص خاصی.

به گزارش کرمان‌نو، طی قراردادی که میان شرکت گل‌گهر با روزنامه دنیای اقتصاد منعقدشده گل‌گهر متعهد است که ۶۰ درصد مبلغ قرارداد یعنی ۴۵۰ میلیون تومان را در ابتدای امضای قرارداد به طرف دیگر بپردازد. تاریخ قرارداد به ۱۹ آذرماه امسال برمی‌گردد.

امضاکنندگان این قرارداد مدیرعامل گل‌گهر و معاون مالی و اقتصادی این شرکت معدنی صنعتی هستند.

اینکه حضور در این همایش آن هم با هزینه ۷۵۰ میلیون تومانی چه دستاوردی برای گل‌گهر و تقی‌زاده می‌تواند داشته باشد شاید پرسشی است که هیات مدیره این شرکت باید به آن پاسخ بدهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23791
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.