مباحث نشست‌های قضایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، محمدباقر اسلامی افزود: نشست‌های قضایی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت علمی و مهارتی قضات در رفع مسائل و مشکلات حقوقی، گسترش فرهنگ مشورت، توسعه و به اشتراک‌گذاری دانش قضات و ایجاد بستر مناسب برای بحث و تبادل نظر در زمینه موارد ابهام، اجمال و تعارض قوانین، برگزار می‌‌شود.
وی ادامه داد: این نشست‌ها در گروه‌های تخصصی دادسرا، دادگاه‌های حقوقی، دادگاه‌های کیفری و دادگاه‌های تجدیدنظر برگزار می‌شود.
این مقام قضائی تصریح کرد: استان کرمان با داشتن 31 حوزه قضایی، 26 دبیرخانه فعال در نشست‌های قضایی دارد که برای 282 نفر از قضات ابلاغ ویژه عضویت و برای 26 نفر ابلاغ ویژه دبیر نشست قضایی از سوی ریاست کل دادگستری استان کرمان صادر شده است.
وی گفت: در موضوعات کیفری، خانواده، حقوقی و انقلاب، هر ماه یک سوال تخصصی و چالشی مطرح و از سوی اعضاء در نشست ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: نتیجه این نشست‌ها در قالب نظر اکثریت، اقلیت و یا اتفاقی در سامانه نشست های قضایی ثبت می شود و سپس این نظریات از سوی هیات عالی مرکز آموزش قوه قضاییه مورد بازبینی و تایید نهایی و در اختیار عموم قرار می گیرد.
معاون منابع انسانی دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مباحث علمی و فکری که در نشست های قضایی مطرح می شود از طریق سامانه ای به نام نشست های قضایی و به آدرسwww.neshast.org در اختیار عموم مردم قرار می‌ گیرد.
وی تاکید کرد: امیدواریم برگزاری این نشست‌ها در موضوعات مختلف حقوقی موجب رفع ابهامات قضایی شود و همچنین هر میزان دسترسی جامعه حقوقی، اساتید دانشگاهها و وکلا به این مباحث افزایش یابد اشتراکاتی میان جامعه حقوقی و غیره نسبت به یک مسئله پیدا می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22535
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.