محمود جهان که بود؟

محمود جهان اینچنین بیوگرافی خود را شرح می دهد: «خاک پای همه جنوبی ها و به ویژه خوزستانی های خونگرم هستم. خودم را متعلق به جنوب می دانم و عاشق این خاک هستم و اگر خدای بزرگ و حمایت های امیدوار کننده مردم صبور جنوب نبود موفقیتی حاصل نمی شد. در سال ۱۳۳۰ در آبادان و در محله احمدآباد به دنیا آمدم. کارمند بازنشسته شرکت نفت هستم. با پنج فرزند در تهران زندگی می کنم. تک پسرم امید جهان است که صدای او البته با سبکی متفاوت از من، در نوار فروشی ها موجود است.

وی ادامه داد : خانواده جهان از جمله خانواده های هنرمند بود چرا که پدر و عمو و برادر و حتی پسرم و از این سو خواهر و دختر عموهایم، در مناسبت های مختلف مداحی می کنند. پدرم که اهل تنگستان بوشهر بود شروه خوانی می کرد و از جمله چهره های شناخته شده این شهر بود.»

محمود جهان با شروع جنگ که ۲۹ سال داشته در خوزستان باقی می ماند اما پدر و مادرش به بوشهر باز می گردند.  وی در سال ۱۳۵۲ ازدواج می کند.

این خواننده محبوب بندری خوان می گوید: «در سال ۱۳۵۵ بود که توسط آقای بهمن خوش خلق به همراه یداله رضا زاده به تهران رفتیم و برای اولین بار با هدف آلبوم و با هزینه ایشان در استدیو چهار اثر ارکستری ضبط کردم. در این راستا باید از خدای منان و سپس از بهمن خوش خلق و فرخ یزدان فر که در بوشهر مرا کشف کرد کمال تشکر و قدردانی را به جای آورم.»

محمود جهان دیروز درگذشت

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته علت مرگ محمود جهان، خواننده معروف بوشهری ایست قلبی بوده است. عباس زارع نژاد به ایرنا گفت که محمود جهان از صبح  دیروز بعد از آنکه از خواب بیدار شده، دچار درد در قفسه سینه و بازوی چپ بوده است، حتی هنگام صرف صبحانه نیز یک قرص زیر زبانی هم استفاده کرده، اما ساعتی بعد در خانه(بندرماهشهر) دچار ایست قلبی شده است.

وی گفت: پس از این حادثه همراهان وی با خودروی شخصی او را به بیمارستان پتروشیمی ماهشهر منتقل کردند. هنگامی که محمود جهان به بیمارستان رسید علایم حیاتی نداشت. البته در بیمارستان احیای قلبی – ریوی برای او انجام شد و برای لحطاتی ضربان قلب او برگشت اما دقایقی بعد دوباره دچار ایست قلبی شد و این خواننده معروف اهل بوشهر دعوت حق را لبیک گفت.

این خواننده مطرح کشورمان به مناسبت دهه کرامت برای اجرای کنسرت به مدت ۳ شب به منظور زنده نگه داشتن موسیقی محلی که با فرهنگ و رسوم مردم خوزستان ارتباط عمیقی دارد، راهی بندرماهشهر شده بود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12972
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.