مدیر جهاد کشاورزی جنوب استان:بدهکار ترین سازمان در کشور هستیم

شورای حفظ آب استان با حضور جمعی از مسئولین در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

سید یعقوب موسوی،مدیر جهاد کشاورزی جنوب استان اظهار داشت:  ١١ هزار سیصد و پنجاه  نفر کشاورز آموزش دیده اند و یک هزار و ٢٠٠ هکتار زمین آبیاری قطره ای تحویل گرفتیم .

او گفت :سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان با ١٠٢ میلیارد بدهی، بدهکارترین سازمان در کشور است.

موسوی ضمن اشاره به کار های صورت گرفته در این سازمان بیان کرد:در بخشی از زمین های کشاورزی 26.92 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی کردیم و 9 هزار و 300 هکتار کشت پر مصرف آب حذف شده است .

به گفته ی این مسئول 120 هزار هکتار نوسازی اراضی در جنوب استان صورت گرفته است و به طور کلی کار های بزرگی در استان کرمان در حال انجام است و با استان های بزرگ و قدرتمندی در حال رقابت هستیم  اما پیمانکاران ما تحت فشار هستند که به جای تشویق تنبیه می شویم. او در پایان خاطر نشان کرد:به طور کلی امسال83 میلیون صرفه جویی کرده ایم.

٧٧٤ کنتور هوشمند نصب کرده ایم

به گفته مدیر عامل آب منطقه ای در طرح همیاران آب تا کنون 774 کنتور هوشمند نصب شده و شهرستان رفسنجان در این امر پیش قدم است.

بختیاری مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمان بیان کرد :سال ١٩٥٠میزان مصرف 5 الی 10 هزار متر مکعب در دنیا بوده که جایگاه قابل قبولی را داشته ایم ،پیش بینی می شود در سال ٢٠٢٥در بحرانی ترین مناطق باشیم و جزو کشور هایی هستیم که اگر صرفه جویی نشود در فقر مطلق آب قرار خواهیم گرفت .

دیگر چه خبر؟

وی افزود:ایران ٨٠ درصد و  کرمان ١١٥ درصد بیش از نیاز و به بیانی دیگر ما 3 برابر بیشتراز نیاز استفاده می کنیم و خیلی وقت از از خط قرمز رد شدیم.

به گفته ی بختیاری زنگ خطر جدی “نبود آب” در کرمان به صدا در آمده است و این جلسه ها و هم اندیشی ها بسیار موثر است.

او می گفت که به طور کلی آب منطقه ای باید 2 هزار و 500 حلقه چاه را مسدود کند .

بختیاری با اشاره به وجود چاه های بسیار در کرمان تصریح کرد:849حلقه چاه در سال گذشته مسدود شد ،امسال حدود 500 چاه مسدود کرده ایم و در امسال 103 میلیون متر مکعب صرفه جویی کرده ایم .

مدیر آب منطقه ای استان خاطر نشان کرد: 3 هزار 774 کنتور هوشمند نصب کرده ایم ،رفسنجان رتبه اول را در نصب کنتور هوشمند دارد که این نیز از برکات طرح همیاران آب است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار : قيمت واقعى آب را مشخص كنيم

وی با اشاره به دولت شیشه توضیح داد که باید مردم در جریان تمامی آمارها و ارقام و اطلاعات باشند هنگامی که برای مردم  شفاف سازی شود آنها نیز پای کار می آیند و همکاری می کنند.

او ادامه داد:اگر ما بتوانیم قیمت واقعی آب را مشخص کنیم و بازار آب را راه اندازی کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

همچنین واقعا مدیریت جهادی و همدلی و هم زبانی در بین مدیران استانی قابل تقدیر است که خود باعث حل مشکلات می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3181
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.