مدیر کل بهزیستی: عدم مدیریت مسائل اجتماعی تبدیل به آسیب می‌شود

«عباس صادق‌زاده» در کارگاه آموزشی اصول و فنون مشاوره تلفنی که مدت دو روز به همت معاونت امور توسعه و پیشگیری در کرمان برگزار می‌شود تاکید کرد این کارگاه با حضور کارشناسان استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی برگزار شده است.

او افزایش توانایی افراد حاضر در  کارگاه از طریق  انتقال دانش، آگاهی  و  تجربه را از اهداف برگزاری این دوره برشمرد و گفت فضای مجازی، توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ما را دست‌خوش بسیاری از تغییرات قرار داده  که مدیریت همراه با دانش و آگاهی می‌تواند راه حل و تعدیل کننده این شرایط باشد.

وی همچنین تاکید می‌کند افراد در مشاوره حضوری یا تلفنی نگرانند از اینکه دچار آسیب اجتماعی نشوند و به دنبال راهکاری برای حل مسئله اجتماعی خود هستند و مشاوران می‌توانند با دانش و علم روز خدمات تخصصی لازم  را در راستای نجات و سلامت جامعه که یکی از اهداف سازمانی است؛ ارائه دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خطاب به مشاوران می‌گوید اگر دانش جدید را نداشته باشید پاسخ منطقی و درستی را نمی‌توانید به مراجعه کنندگان دهید.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه افراد برگزارکننده این دوره‌ها صاحب تجربه  و از شرایط فعلی جامعه به خوبی آگاهند گفت در این دوره‌ها می‌توان روش هایی  را در راستای خدمت تخصصی در ارائه پاسخگویی مناسب و منطقی به جمعیت مخاطب آموخت.
وی با وجود اینکه در جامعه امروز مراکز مشاوره نسبت به گذشته افزایش یافتند اما متاسفانه تلاش برای کسب دانش روز و تجارب به خوبی رخ نمی‌دهد و پاسخ‌هایی که به مراجعین ارائه می‌شود پاسخ‌های قابل قبول و گره‌گشایی نیست.

وی از وجود ۸۹ مرکز مشاوره  دولتی و غیر دولتی در استان کرمان خبرداد و گفت تعداد خدمت‌ گیرندگان مراکز مشاوره  حضوری در شش ماهه نخست سال جاری ۱۹هزار و ۵۱۶ نفر بوده است.

صادق‌زاده  نیز گفته مرکز مشاوره‌ای تلفنی  ۱۴۸۰  با داشتن هفت کابین و ۲۱ خط در شش ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۴۳۶ نفر را  در حوزه مشاوره و روانشناختی خدمت رسانی کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6325
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.