مدیرکل دامپزشکی استان : آنفلوانزای طیور از طریق مصرف گوشت مرغ به انسان منتقل نمی شود

به گفته رشیدی بیماری آنفلوآنزا طیور مسری است که به طور معمول موجب ایجاد عفونت در پرندگان می شود.اغلب گونه های پرندگان به این بیماری حساس هستند اما گله های طیور تخمگذار تجاری به این عفونت حساسیت شدیدتری دارند.

رشیدی با بیان اینکه یکی از اهداف دامپزشکی، نظارت کامل بر روند تولید انواع فرآوردهای خام دامی است اظهار کرد که این امر به طور کامل زیر نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی قرار دارد و شهروندان می توانند با تهیه این اقلام از مراکز معتبر و زیر نظارت دامپزشکی از سلامت این محصولات اطمینان خاطر داشته باشند.
وی پختن کامل فرآوردهای خام دامی مانند گوشت و تخم مرغ قبل از مصرف را از ضروریات دانست و افزود که در صورت رعایت موارد بهداشتی دیگر نگرانی برای شهروندان وجود ندارد و می‌ توانند با آسودگی خاطر پروتئین روزانه خود را مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی در ادامه از تولیدکنندگان واحدهای پرورش طیور صنعتی خواست با تشدید ضوابط امنیت زیستی، اقدامات لازم را در زمینه جلوگیری از ورود آلودگی به مزارع انجام دهند.
او  گفته  پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل ورود آلودگی به کشورها مطرح هستند و می‌ توانند طیور روستایی را آلوده کنند.
وی از مردم خواست از شایعه پراکنی نابجا در زمینه بیماری آنفلوآنزای طیور خودداری کنند و اخبار و رویدادهای اینگونه را از منابع رسمی همچون رسانه ها و یا پایگاه اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به نشانی KERMAN.IVO.IR پیگیری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7668
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.