مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی:افزایش شهریه مدارس غیردولتی در کرمان بالاتر از میانگین کشوری است

این جلسه در حالی برگزار شد که در هفته های اخیر انتقادهای زیادی علیه مدارس غیردولتی و کیفیت اموزشی پایین آنها راه افتاده بود.
مرضیه گُرد معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی دلیل سوگیری در مورد آموزش‌وپرورش به دو علت خواند یکی عام بودن این مسئله است دومی سوگیری سیاسی است که ارامش را از آموزش‌وپرورش گرفته است.
گرد با بیان نمودن این مسئله  که در این دولت خدمات ارزشمندی در اموزش پرورش انجام شده به این نکته اشاره کرد که با توجه به کم شدن درآمد دولت نسبت به دولت قبلی اما سهم اموزش و پرورش در این زمینه بیشتر شده است.
او با توجه به صحبت‌های اخیر در مورد کیفیت پایین آموزش مدارس غیردولتی این نکته را بیان کرد که کیفیت این مدارس پایین نیست و معدل میانگین نمرات سال سوم نهایی آنها در رتبه خوبی قرار دارد. وی به مدیران مدارسی که نمره میانگین سال سوم  مدارس آنها پایین است مهلت سه ساله تا برطرف شدن این میانگین پایین داد و تاکید کرد اگر نمرات پایین بیش از سه سال ادامه یابد دستور به عدم پذیرش دانش آموز داده می شود.

رییس سازمان مدارس غیردولتی به این نکته نیز تاکید کرد که بیش از ۶۰ درصد مدارس غیر دولتی معدل سال سوم نهایی آنها بالای ۱۷ است.
مرضیه گُرد ضمن اشاره به این نکته که در الگوی پیشرفت ما باید با احتیاط و بر اساس نوع استان حرکت کنیم گقت که حوزه توسعه منابع استانی باید با دانشگاه فرهنگیان همکاری لازم را داشته باشد.

مدارس غیردولتی صاحب الگوی تعیین شهریه می‌شوند

زینیوند مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی در ادامه نشست از جو بدی که در مورد مدارس غیر دولتی صورت گرفته انتقاد گرفت و تاکید کرد که در شهری مثل تهران از  ۱۵ مدرسه بالاترین معدل ۱۰ مدرسه غیر دولتی است.
آقای زینیوند از  تدوین الگوی تعیین شهریه برای مدارس غیر دولتی خبر داد  و گفت که از سال های آینده تعیین شهریه باید بر این اساس صورت بگیرد.

او با اشاره به گله‌مندی مردم از بالا بودن شهریه اعلام کرد که مقدار افزایش شهریه در دو سال گذشته در کرمان بالاتر از میانگین کشوری است و مبلغی که اضافه شد از حد مجاز کشوری بیشتر بوده است.

وی با اشاره صحبت هایی مبنی بر اینکه مقداری از شهریه مدارس به حساب دولت واریز می شود تاکید کرد که ما هیچ گونه درصدی از شهریه مدارس غیر دولتی دریافت نمی‌کنیم.

زینیوند مهمترین فرق مدارس غیر دولتی داشتن برنامه فوق برنامه دانست که  فعالیت فوق برنامه درسی و غیر درسی را شامل می شود.
او در ادامه به پاسخ به سوالات حضار در سالن ادامه داد.
وی در پاسخ به سوال یکی از افراد مبنی نحوه پرداخت عوارض مدارس غیردولتی گفت که به استناد ماده ۱۹ در هر گونه معافیت مالیاتی یا عوارضی همانند مدارس دولتی هستند. میزان پرداخت موسسات را به افراد بر اساس حقوق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواند.

محسن بیگی مدیر کل اموزش پرورش استان یکی از پاسخ دهنگان به سوالات بود

مدیر کل اموزش پرورش استان کرمان در مورد نحوه واگذاری زمین های با کاربری اموزشی به افراد این نکته را بیان کرد که در شهر کرمان،رفسنجان و سیرجان که معمولا متقاضی برای ساخت مدرسه هستند آموزش و پرورش زمین ندارد و در کرمان با کمبود شدید زمین مواجه هستیم.
وی دلیل این کمبود را اینگونه بیان کرد که در کرمان با لابی گری ها و زد بند هایی وجود داشته این زمین ها تغییر کابری داده خرد شده و به افراد واگذار کرده اند.

کرمان رتبه دوم تعداد مدارس غیردولتی را در کشور دارد

رییس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی  اداره کل اموزش پرورش استان کرمان از رتبه دوم استان کرمان در  تعداد مدارس غیر دولتی در کشور خبر داد. اسکندی  با اشاره به این نکته که در این حوزه ۶۶۱ مدرسه غیر دولتی، بیش از ۶۰۰ مرکز آموزش عملی و آموزش زبان خارجه، ۱۵۰۰ مدرسه پیش دبستانی، ۲۰۰ مدرسه هیات امنایی و  ۹۶ مرکز اموزش از راه دور را استان کرمان دارا می باشد.

وی با اشاره به برنامه های سازمان های خود بحث اوردن مولفین کتب درسی به استان کرمان مسئله جدی دانست  که این امر  با توجه به نیاز سنجی مناسب هنگام شروع مدارس و وقتی که معلمین درگیر آموزش هستند انجام می شود.

او برنامه بعدی که سازمان مدارس غیر دولتی پیگیری می کند برنامه مدرسه معین  معرفی کرد. .وی می گوید این برنامه شامل دو بخش است که بخش اول آن مربوط به کمک به مدارس در مناطق محروم می شود بخش دوم آن شامل مدارسی می شود که در شرایط خوبی هستند و باید به مدارس محروم تر کمک مالی و علمی کنند.

رییس اداره مدارس غیر دولتی کرمان  همچنین در این همایش از سایت جامع مشارکت های مردمی رو نمایی شد که تعیین مقدار شهریه و سایر خدمات از طریق آن انجام می‌شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2702
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.