مردودی 3500دانش آموز کرمانی در پایه اول

رضا طلابیگی روز شنبه در آیین صبحگاهی اداری آموزش وپرورش استان کرمان با اعلام این خبر گفت که وزارت آموزش وپرورش به منظور جلوگیری از مردود شدن دانش آموزان در پایه اول دبستان اساس را بر آموزش والدین قرار داده است.
وی اضافه کرد که آموزش مهارتهای زندگی به منظور ارتقای سطح سواد و مدرک در حال انجام است و آموزش هایی در راستای کاهش آسیب اجتماعی به معلمان ودانش آموزان ارائه میشود.

 طلابیگی ادامه داد که سعی بر این است دیدگاه علمی و دانشگاهی را بر روابط دانش آموزان و معلمان حاکم کنیم و به کلاس درس بکشانیم. همچنین نیروی انسانی نخبه توانمند را برای آموزش بهتر مورد استفاده قرار دهیم.
معاون آموزش ابتدایی استان فقط به بیان آمار میپردازد ولی عوامل این اتفاق را بیان نمیکند طبق گفته صاحب نظران این عوامل عبارتند از: افت تحصیلی که خود از ضریب هوشی، مسائل اقتصادی، توانایی معلم، تراکم بالای کلاس ها و دیر آموزی که نرم جهانی آن ۱۷/۶دانش آموزان است.

دیر آموزی یعنی افرادی که در کلاس مشکل یادگیری دارند. این موضوع مهم در سنجش سلامت ورود به دبستان بررسی میشود .لازم به ذکر است که در کرمان حدود ۵۶هزار نفر کلاس اولی در سال گذشته داشتیم.
اما عامل بسیار مهم این موضوع ضعف برخی معلمان است .در جامعه امروز باید بهترین معلمان را در پایه اول دبستان بکار گرفت چرا که تحقیقات نشان داده اگر معلم اول ابتدایی توانایی لازم را نداشته باشد خود باعث بروز اختلال یاد گیری میشود. نکته ی مهم دیگر این است که سالانه۳۰تا ۴۰ هزار دیر آموز به مدارس عادی فرستاده میشوند که داشتن یک معلم دلسوز و کارامد میتواند آنان را از گرداب مردودی رها کند.

 آمار بد شانسهایی که معلم فداکار ندارند به سازمان آموزش وپرورش استثنایی داده میشود تا متوجه شوند چند درصد افراد دیر آموزند .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3988
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.