مشاهده کودکان کار در سطح شهر قابل قبول نیست

به گزارش تسنیم، محمدجواد فدائی صبح امروز در جلسه کارکنان اداره کل بهزیستی استان کرمان با وی به‌مناسبت روز بهزیستی اظهار داشت: کار در بهزیستی کار طاقت فرسایی بوده و بسیار سخت است که با حقوق و مزایای موجود هم قابل ارزش‌گذاری نیست.

وی با بیان اینکه کارکنان بهزیستی بر مبنای اصل انسانیت کار می‌کنند افزود: برخورد با افرادی که معلولیت‌های خاص و ویژه دارند و تحمل برخورد آنها و همچنین همدردی با آنها بسیار سخت است که از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه موفقیت بهزیستی در استان کرمان مرهون تلاش کارکنان آن است که با سعه صدر فعالیت اجتماعی خود را انجام می‌دهند گفت: هیچ مدیری بدون مشارکت کارکنان خود موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید ظاهر زندگی افراد ملاک خوشبختی انسان‌ها قرار گیرد افزود: ممکن است فردی حقوق بسیار بالایی هم داشته باشد اما زندگی خوب و شادی نداشته باشد و در مقابل در جامعه می‌بینیم که افرادی حقوق و درآمد بسیار کمی دارند اما زندگی آنها سرشار از برکت و معنویت است.

فدائی با اشاره به اینکه در بحث کودکان خیابانی اتهامی متوجه بهزیستی نیست یادآور شد: بعد از موضوع برخورد یکی از پرسنل شهرداری با کودک کار در کرمان موارد را به خوبی بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه مسئول ساماندهی این کودکان را بهزیستی گذاشتیم و اصلا قابل قبول نیست که در سطح شهر کودکان کار مشاهده شوند گفت: کودکان کار از سطح شهر باید جمع‌آوری و ساماندهی شوند و زمینه تحصیل و اشتغال آنها فراهم شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در این زمینه مدیریت کار بر عهده بهزیستی بوده و بقیه دستگاه‌ها باید همکاری کنند افزود: بارها اعلام کردیم که کمپ ماده 16 در استان کرمان ویژه بانوان نیاز است و این موضوع مصوبه شورای تامین استان نیز هست و باید با جدیت پیگیری شود.

در این جلسه زهرا موسی‌پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز با اشاره به اینکه برای درمان معتادان زیر 18 سال مکاتباتی انجام شده و در حال انجام است اظهار داشت: این موضوع باید به‌عنوان دستور کار کارگروه سلامت استان قرار بگیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه شورای مشارکت‌ها در استان بازوی قوی برای حضور خیرین است که به ریاست استاندار تشکیل می‌شود گفت: سند سالمندی استان تهیه شده و باید به دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای مفاد این سند ابلاغ شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30351
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.