مصرف برق کشور در مرز هشدار

آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر با گفتن اینکه «در ساعت ساعت 15 و 20 دقیقه چهارشنبه گذشته، میزان مصرف برق به ۵۵ هزار و ۳۶۴ مگاوات رسید که این عدد یک رکورد تاریخی در کشور است» هشدار داده ایران در مرز خاموشی قرار گرفته و اگر مردم صرفه جویی نکنند، قطعا خاموشی در راه است.

در حالی مصرف برق به 55 هزار و 364 مگاوات رسیده که محمدرضا حقی فام، معاون هماهنگی توزیع برق توانیر چندی پیش با اشاره به افزایش مصرف برق در سال جاری گفته بود البته امسال در کشور توانایی تولید 55 هزار مگاوات برق وجود دارد اما اگر رشد مصرف ادامه‌دار باشد، توزیع برق با مشکل مواجه خواهد شد. رشدی که ادامه پیدا کرد و از 55 هزار مگاوات رد شد، اما آنطور که کردی گفته، اقدامات شرکت های زیرمجموعه توانیر در کشور از خاموشی جلوگیری کرده است.

هشدار را جدی بگیرید

«اگر یک هزار و 500 تا دو هزار مگاوات صرفه جویی نشود، خاموشی قطعی است.» مدیرعامل شرکت توانیر با گفتن این جمله، جدی بودن هشدار خاموشی را یادآوری کرده.

به گفته کردی مشترکان ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشند، تهدید خاموشی کشور را دنبال نمی‌کند.

او تنها کسی نیست که نسبت به احتمال خاموشی در صورت عدم صرفه جویی هشدار داده، حمید چیت چیان، وزیر نیرو هم چهارشنبه گذشته گفت که پیش بینی می کردیم مصرف برق پنج درصد رشد داشته باشد اما هفت درصد رشد کرد، به همین دلیل اگر مردم 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند، خاموشی نخواهیم داشت. او گرمای بیش از حد را دلیل افزایش ناگهانی مصرف برق دانست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11846
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.